נתניהו: "חיזבאללה תכננו לכבוש חלקים מהגליל"

ראש הממשלה התייחס למבצע "מגן צפוני", "היכולות שלנו הן הטובות בעולם". איזנקוט חשף כי המבצע אושר עוד לפני סבב הלחימה האחרון בעזה. צפו בתיעוד מחבלי חיזבאללה מתוך מנהרה שאותרה על ידי צה"ל

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/18 20:01 כו בכסלו התשעט

נתניהו: "חיזבאללה תכננו לכבוש חלקים מהגליל"
נתניהו ואיזנקוט, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, התייחסו הערב (שלישי) למבצע "המגן הצפוני", לחיסול מנהרות הטרור של חיזבאלה בגבול הצפוני של ישראל.

בתחילת הערב חשף דובר צה"ל צילום מתוך מנהרה, ובה תועדו מחבלי חיזבאללה באמצעות מצלמה שהוחדרה בחשאי. בהמשך הופעל במקום מטען ישראלי שהבריח את המחבלים.

"הכוונה של חיזבאללה הייתה להחדיר מחבלים באמצעות המנהרות האלה", אמר נתניהו והוסיף כי "חשוב לציין שזה חלק ממערכה שלמה במאבק מול ישראל. חיזבאללה תכנן לכבוש חלקים מהגליל. זה חלק מרשת הטרור האזורית והעולמית בהכוונת איראן".

לדבריו, "אנחנו פועלים בנוכחות רבה כדי למנוע התבוססות איראנים בסוריה. אני יכול להגיד לכם שנחלנו הצלחה גדולה. באישור הקבינט צה"ל יצא למבצע 'מגן צפוני'. הפעולה תימשך ככל שיידרש כדי לחסל את מנהרות הטרור.

"לצורך הפעולה גייסנו את מיטב היכולות של צבא ההגנה לישראל ומערכות הביטחון. היכולות האלה הן הטובות בעולם. בזכות היכולות הללו כבר נטרלנו מנהרות רבות בעז. במשך שנים חיזבאללה השקיעו הון עתק לבניית המנהרות. אנחנו בשיטתיות, בקור רוח ובנחישות מפרקים את הנשק הזה. היכולות שלנו הבשילו עכשיו, לכן קיבלנו את ההחלטה לפעול הבוקר".

נתניהו שיבח את השר לשעבר ליברמן ואמר כי הוא "רוצה לציין את שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן שהיה שותף להכנת המבצע הזה. חיזבאללה יודעים שעל כל פגיעה בישראל הם ישלמו מחיר כבד מאוד".

ראש הממשלה הוסיף כי "מה שנגלה לאזרחי ישראל עכשיו הוא רק חלק קטן מהתמונה הכוללת של ההיערכות שלנו, הפעולות שלנו והפעולות שאנחנו מכינים להבטחת בטחון ישראל בכל הגזרות. הכל נלקח בחשבון והכל נעשה בשיקול דעת מירבי. עדיין רב הנסתר על הגלוי. 

הרמטכ"ל איזנקוט גילה כי ההחלטה על היציאה למבצע התקבלה לפני כחודש, ב-7 לנובמבר, מספר ימים לפני סבב הלחימה האחרון מול חמאס בעזה, במהלכו ירו מחבלי חמאס 500 רקטות ובישראל מתחו רבים ביקורת על הממשלה בגין הפסקת האש אותה אישרה. לדבריו, "המבצע יימשך מספר שבועות"