המגמה בסקרים נמשכת: כחול לבן בצלילה, הליכוד נוסק

על פי סקר חדש של 'וואלה', מפלגת כחול-לבן ממשיכה להתרסק, ויורדת לראשונה אל מתחת לרף ה-30, עם 29 מנדטים בלבד. הליכוד מנצח עם 32, איחוד מפלגות הימין עם 7, הימין החדש 6. כולנו, ישראל ביתנו וזהות - בפנים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/03/19 16:08 יב באדר ב'

המגמה בסקרים נמשכת: כחול לבן בצלילה, הליכוד נוסק
זה שעולה וזה שיורד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

המגמה נמשכת - כחול לבן מתרסקת. סקר חדש של אתר 'וואלה', המתפרסם היום (ג'), מעלה כי מפלגת כחול לבן יורדת - לראשונה מאז הקמתה - אל מתחת לרף ה-30 מנדטים, ומתייצבת על 29 כאלה. הליכוד שומרת על יציבות ואף עולה מעט, עם 32 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו פותח פער על גנץ, עם 46 אחוזים מהציבור הסבורים שהוא המתאים ביותר, לעומת 28 אחוזים לגנץ. מבחינת הגושים, גוש הימין מתחזק עם 68 מנדטים, לעומת 52 בלבד לגוש השמאל.

הליכוד
32
הליכוד
כחול לבן
29
כחול לבן
שס
4
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
0
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
6
יהדות התורה
זהות
4
זהות
העבודה-גשר
8
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי וואלה בתאריך 19/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

בשאר המפלגות אין שינויים גדולים מהסקרים שהיו. העבודה ממשיכה לדשדש עם שמונה מנדטים, איחוד מפלגות הימין, לאחר פסילתו של מיכאל בן ארי, עם 7 מנדטים, המכניסים לכנסת את עו"ד איתמר בן גביר, והימין החדש מתרחקת מאחוז החסימה אבל ממשיכה לדשדש עם שישה מנדטים בלבד, שכנראה ישאירו את חלומות תיק המשפטים, שלא לדבר על תיק הביטחון, הרחק מאחור.

מפלגת זהות של משה פייגלין ממשיכה להיות יציבה על גבול אחוז החסימה - אבל מלמעלה - עם 4 מנדטים, כך גם ישראל ביתנו וכולנו של כחלון. יהדות התורה עם שישה וש"ס עם ארבעה אף היא. מרצ מתחזקת לשישה מנדטים. גשר של ח"כ אורלי לוי אבקסיס לא עוברת את אחוז החסימה - עם 2.9%.

לא מקנא בבית היהודי

שומר על יציבות. פייגליןצילום: כיפה

בקרב המפלגות הערביות, רע"ם-בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה - מה שמוריד משמעותית את ייצוג המפלגות הערביות בכנסת, מ-13 ח"כים כיום לתשעה בלבד של חד"ש-תע"ל המתחזקת על חשבונה. עם זאת יש לציין שהסקרים מתקשים באופן עקבי לנבא את המגמות בקרב הציבור הערבי, ועל פניו נראה שאין זה ריאלי שהמפלגה תישאר בחוץ.

התוצאות הללו מעניקות כמובן את ראשות הממשלה על מגש של כסף לבנימין נתניהו, שיצטרך לתמרן בין הדרישות של המפלגות הקטנות, כמו משה כחלון שצפוי לדרוש את תיק האוצר, הימין החדש הצפויים לדרוש, לפחות כפתיחה במשא ומתן, את תיק המשפטים, ואיחוד מפלגות הימין שיבואו עם דרישות משלהם.

הסקר נערך על ידי וואלה! NEWS ומכון Panel Politics בראשות מנחם לזר.