פרסום ראשון הבחירות לרבנות הראשית: הרב מנחם פרל במהלך שמחזק את הרב כהנא

ראש מכון צומת, הרב מנחם פרל, שיגר מכתב לנשיאות ועדת הרבנים לבחירת מועמד ציוני דתי לרב הראשי לישראל בו הוא קורא למי שהפסיד לרב כהנא לא להתמודד בבחירות - אלא אם כן תושג הסכמה חריגה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/04/24 13:34 ט בניסן התשפד

הבחירות לרבנות הראשית: הרב מנחם פרל במהלך שמחזק את הרב כהנא
הרב מאיר כהנא עם הרב מנחם פרל, צילום: ללא

אחרי הדיווח ב"חדשות כיפה" על היערכות הרב מיכה הלוי להתמודדות לתפקיד הרב הראשי,ראש מכון צומת, הרב מנחם פרל שיגר מכתב לרבני הציבור הדתי לאומי הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור והרב זלמן ברוך מלמד בו הוא יוצא נגד מי שיתמודד נגד הרב כהנא, למרות שהפסיד בבחירות שערכה ועדת הרבנים, הרב פרל משאיר פתח לבחירות חוזרות, רק אם רוב חברי הוועדה יתמכו במהלך.

נראה כאילו מי מהמועמדים לא קיבל את בחירת חברי הוועדה

הרב פרל כתב: "התכנסנו, חברי הוועדה, בט"ו בסיון בשנה שעברה, לבחור מועמד אחד מבין ארבעה מועמדים ראויים, מבכירי רבני הציונות הדתית. קודם להכרעה, התחייבו כלל המועמדים כי מי שלא יבחר לא יגיש את מועמדותו לוועדה הרשמית. ההתלבטות היתה קשה ונזקקו שני מחזורי בחירות על מנת להכריע. ההכרעה התקבלה ונבחר הרב מאיר כהנא.

בחודשים האחרונים נראה כאילו מי מהמועמדים לא קיבל את בחירת חברי הוועדה וחוזר בו מהתחייבותו שלא להציג מועמדות. אם הדבר אינו נכון, חשוב שיבהיר כך – לכבודה של תורה. אתייחס לעקרון בלבד – דרך ארץ קדמה לתורה. על כל אדם לעמוד בדיבורו ובודאי תלמידי חכמים גדולים וחשובים שהעמידו עצמם לבחירה והננו מכבדים אותם מאד".

בחירות חוזרות רק בתנאי אחד

הרב פרל השאיר פתח לבחירות חוזרות וכתב: "אמנם, המערכת הפוליטית עיכבה את מועד הבחירות. אם יש מי מחברי הוועדה שסבור שמפאת סיבה זו עלינו להתכנס לבחור מועמד מחדש, יש טעם בדרישה מעין זו. יזום פניה להנהלת הוועדה, יחתים עליה את רוב חברי הוועדה ונתכנס שוב לבחור את מועמדנו. אך אין אפשרות שמועמד יפר התחייבות. הבה נשמור על עולם הרבנות נקי ומכובד".