מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פסק הלכה דרמטי מתיר לנסוע בשבת כדי לחסום משאיות הומניטריות לעזה

פסק הלכה חדש על הפעילות לחסימת משאיות הומניטריות לעזה שהוציא הרב דב ליאור מתיר נסיעה בשבת לצורך שיבוש הסיוע ההומניטרי לעזה גם בשבת: "מדובר באקט מלחמתי והמלחמה הותרה בשבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 22:14 טו בשבט התשפד

פסק הלכה דרמטי מתיר לנסוע בשבת כדי לחסום משאיות הומניטריות לעזה
חסימת המשאיות ההומניטריות לעזה, צילום: Flash90,Flash90

בסרטון מיוחד שפורסם הערב (ה') הרב דב ליאור נשאל האם מותר לנסוע בשבת כדי לחסום את משאיות הסיוע ההומניטרי שמיועדת לעזה, במעבר כרם שלום. הרב השיב: "אצלנו קדושת השבת היא ערך עליון, המלחמה הותרה בשבת והיות ומדובר באקט מלחמתי למנוע מהם אספקה ודלק, אז וודאי שיהיה מותר לכל מי שיכול למנוע את זה ולשבש את זה כדי שהרשעים האלה לא יקבלו תחזוקה ואספקה".

ההיתר ההלכתי של הרב דב ליאור: "גם אם צריך לנסוע בשבת או כל דבר אחר"

הרב נשאל האם מותר לבצע את פעולות אלו גם במחיר נסיעה בשבת והשיב בחיוב: "גם אם צריך לנסוע בשבת או כל דבר אחר. כמובן שאם אפשר לעשות קודם - עדיף להיערך קודם לשבת". כזכור, בני משפחות החטופים ואנשי תנועת צו 9 חסמו הבוקר שוב את מעבר כרם שלום ומנעו את הכנסת הסחורות לעזה.

חסימת המשאיות ההומניטריות לעזה

חסימת המשאיות ההומניטריות לעזה צילום: Flash90,Flash90

"ראש הממשלה צריך לגדל אומץ"

דני אלגרט שאחיו חטוף בעזה אמר כשהוא חוסם את השער: "אנחנו פה היום להראות לראש הממשלה שהוא יכול לעצור את המשאיות כמו שאנחנו עוצרים את המשאיות עכשיו. אף משאית לא תיכנס לרצועת עזה, באנו לפה להראות לראש הממשלה שהוא צריך לגדל אומץ ולעמוד מול האמריקאים כמו שגולדה אמרה להם ביום כיפור 'אף טיפת מים עד שאני לא רואה את השבויים שלנו חוזרים הבייתה'".

חסימת המשאיות ההומניטריות לעזה

חסימת המשאיות ההומניטריות לעזה צילום: Flash90,Flash90