ההנחיה החדשה של צה"ל: שיחה להורים פעם בשבוע

לאחר תלונות רבות מצד הורים, אלוף פיקוד דרום החליטו כי כל חייל בעזה יוציא שיחת טלפון להוריו לפחות פעם בשבוע. המפקדים נאלצו להסביר להורים כי הלוחמים עסוקים בפעילות מבצעית

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 15:26 טו בשבט התשפד

ההנחיה החדשה של צה"ל: שיחה להורים פעם בשבוע
חייל בטלפון, למצולם אין קשר לכתבה., צילום: Miriam Alster,FLASH90

במהלך החודשים הראשונים ללחימה מפקדים רבים מנעו מהלוחמים בעזה יציאות לביתם מתוך רצון לשמור על שגרת לחימה. אך לאחר שהורים רבים התלוננו על הנתק הממושך מילדיהם שנמצאים בקרבות יצאה הוראה מטעם מפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן כי על המפקדים לדאוג כי החיילים מטלפנים הביתה לפחות פעם בשבוע, כך דיווח העיתונאי רועי שרון.

"זו סכנה ממשית להמשך הלחימה אם ייחשפו למה שיקרה בארץ"

לפני כחודש סיפר יואב זיתון, הכתב הצבאי של ynet, בסיפור על מפקד גדוד שפגש והפתיע אותו כשהצהיר כי הוא לא רוצה שלוחמיו יצאו הביתה ויחשפו לתקשורת ולאווירה בארץ, כשלטענתו המצב רעיל ויכול לפגוע משמעותית באחדות הלוחמים.

"בכניסה השנייה לעזה מג"ד אמר לי שהוא לא רוצה להוציא את לוחמיו הביתה, בשום אופן, לכל אורך המלחמה", שיתף זיתון. "'מקסימום לבא"ח בריענונים, שההורים יבואו לשעה וזהו'. חשבתי שהוא סתם קצין קשוח, אבל אז הוא הסביר: 'בבית הם ייחשפו לכל הטינופים והגידופים וההשנאות שמתחילים לחזור'".

הקצין המשיך, "ואיך אקבלם אחרי זה בעזה? מתווכחים? רבים? לא מפוקסים במשימה? היום בני 19 הם בוגרים, דעתניים, זה לא פקודות עבור. זו סכנה ממשית להמשך הלחימה אם ייחשפו למה שיקרה בארץ וחשבנו שנעלם ב-7.10'".