הרב אבינר: "רוב הציבור הדתי לאומי מגדל זקן ופאות ולא צופה בכדורגל"

נשיא ישיבת עטרת ירושלים ורב היישוב בית אל לשעבר פרסם רשימה של מאה הנהגות שרוב מחולט של הציבור הדתי מקפיד עליהם לדבריו. בין ההנהגות שצוינו: "כיסוי ראש מלא, לא איפור ולא לק ג'ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/23 14:14 כ בתשרי התשפד

הרב אבינר: "רוב הציבור הדתי לאומי מגדל זקן ופאות ולא צופה בכדורגל"
"מגדלים זקן ופיאות, ולא צופים במשחקי כדורגל". הרב אבינר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב שלמה אבינר, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית ונשיא ישיבת עטרת ירושלים, פירסם בעלון הישיבה רשימה חריגה בהיקפה המתארת מאה הנהגות אשר נשמרות בהקפדה לדבריו, בציבור הדתי לאומי. במאמר שפורסם בעלון תחת הכותרת "100 דברים לפי ההלכה בציבור הלאומי דתי", פתח הרב אבינר: "יש טוענים שהציבור הלאומי אינו שומר הלכה".

הקדמת הרב אבינר לרשימת ההנהגות של הציבור הדתי לאומי

הקדמת הרב אבינר לרשימת ההנהגות של הציבור הדתי לאומי. צילום: עלון ישיבת עטרת ירושלים, צילום מסך

"הרוב המוחלט של הדתיים לאומיים מקפידים על קלה כחמורה"

בהמשך טען ראש ישיבת עטרת ירושלים כי "הרוב המוחלט של הלאומים דתיים מקפידים על קלה כחמורה. רובו ככולו, כמעט כולם", והוסיף: "הנה רשימה חלקית". ברשימה מונה הרב אבינר מאה הנהגות עליהם מקפיד הציבור הדתי לאומי לדבריו, ביניהן גידול פאות והימנעות מצפייה במשחקי כדורגל.

דתיים לאומיים בסוכות, למצולמים אין קשר לכתבה

דתיים לאומיים בסוכות, למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הרב אבינר: "גבר עם כיפה גדולה זקן ופאות, אישה ללא איפור וללא לק ג'ל"

חלק לא קטן מההנהגות שצוינו ברשימה עוסקות בלבוש וצניעות. כך למשל מונה הרב אבינר שורה של סעיפים המתארים את הופעתו של הגבר הדתי-לאומי: "בגדים רחבים לא צמודים, בגדים עם צבע שקט, כיפה גדולה, טלית קטן, זקן ופאות באורך 5 מ"מ". בהמשך מונה הרב רשימה מקבילה לנשים: "כיסוי ראש מלא, רווקה עם שיער אסוף, לא איפור, לא תכשיטים מושכי עין ולא לק ג'ל".

"רוב הציבור הדתי לאומי לא צופה במשחק כדורגל ולא מחזיק בסמארטפון"

בהמשך הרשימה טוען הרב אבינר כי מרבית הדתיים לא צופים במשחקי כדורגל ולא מחזיקים בסמארטפון: "לא שקועים בחדשות, לא מדברים לשון הרע, לא שומעים לשון הרע, לא קוראים הבלים, סרטים כשרים וצנועים, סרטים רציניים ולא הבלים" כותב הרב, ומוסיף: "אינטרנט עם סינון מרבי, לא צופים במשחק כדורגל וכדומה ולא מחזיקים בסמארטפון".

"לא מנגנים בתפילה ולא מצרפים למניין גבר שחי עם גבר"

בנוסף, הרב אבינר מתייחס ברשימה להנהגות שונות בתפילה ובבית הכנסת ולדבריו רוב הציבור הדתי לאומי "מתפללים שלוש תפילות ביום, מגיעים לשחרית בזמן, לא מדברים בתפילה, לא מנגנים בזמן תפילה והבדלה ולא מצרפים למניין גבר שחי עם גבר".

הרשימה המלאה:

הרשימה המלאה

הרשימה המלאה צילום: עלון ישיבת עטרת ירושלים, צילום מסך

הרשימה המלאה

הרשימה המלאה צילום: עלון ישיבת עטרת ירושלים, צילום מסך

הרשימה המלאה

הרשימה המלאה צילום: עלון ישיבת עטרת ירושלים, צילום מסך