בסוכות: הפרות האדומות מוצגות בשילה הקדומה

אם הסיפור של הפרות האדומות הכשרות מענין אתכם, נצלו את חג הסוכות להגיע לשילה הקדומה ולראות בעיניים שלכם את האירוע ההיסטורי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/23 21:29 טו בתשרי התשפד

בסוכות: הפרות האדומות מוצגות בשילה הקדומה
פרות אדומות, צילום: יחצ. שילה הקדומה

לאחר אלפי שנים שאין בנמצא פרות אדומות כשרות, הגיעו לשילה הקדומה פרות שעונות על כל הקריטריונים, ובחול המועד סוכות הן יוצגו לראשונה לציבור. התצוגה תהיה חלק מפעילויות ואטרקציות רבות מהם יהנו המבקרים, תחת הכותרת 'המשכן מתעורר לחיים'.

מאיפה הפרות האדומות הגיעו?

לפני כשלוש שנים קבוצה של מספר פעילים החליטה לצאת לחיפוש אחר פרה אדומה כשרה. עלה בדעתם שאמנם בישראל אין פרות אדומות, אך בתקופתנו, אנחנו מחוברים לכל העולם. יתכן ונוכל למצוא אותם בחו"ל.

לאחר מחקר רציני של הנושא הסתבר שיש זן מיוחד של פרות בצבע הנכסף – חום אדמדם, שנפוץ בקרב חוואים בארצות הברית. פורסמה מודעה שיש חיפוש אחר עגלות אדומות לחלוטין ומוכנים לשלם עליהם מחיר גבוהה. חוואים רבים יצרו קשר וטענו שברשותם עגלה מתאימה.

משלחת של רבנים ומומחים מישראל יצאה לארצות הברית לעבור בין החוות לחפש פרה מתאימה. ומסתבר שרוב מוחלט של העגלות היו פסולות. לאחר חיפושים רבים וכושלים, נוצר קשר עם חוואי מיוחד – חוואי שהכיר את הנושא של פרה אדומה מהתנ"ך. לא זאת בלבד, הוא סיפר להם שכאשר התחיל לגדל פרות לפני 30 שנה, התלבט איזה זן והחליט לגדל את האדומות כי "אולי יום אחד ישמשו בבית המקדש!"
צוות החיפושים הגיע לחווה ובפעם הראשונה מצאו שלוש פרות שעונות ל-כ-ל התנאים! ההתרגשות הייתה עצומה. המשלחת המשיכה את המסע בין החוות ומצאה שתי 2 פרות כשרות נוספות. לאחר מאמצים רבים התקבלו אישורים להעלות את חמשת הפרות.

איפה הפרות האדומות עכשיו?

פרה אדומה צריכה להיות בשנתה השלישית (שנתיים ויום). פעמים רבות קורה שעגלה נולדת כשרה אך נפסלת עם הזמן. הפרות שבשילה הקדומה יהיו בנות שנתיים בעוד מספר חודשים. כולם במתח לראות אם ישמרו על כשרותם. בינתיים כדאי לנצל את ההזדמנות ולבוא כבר בסוכות לראות בעיניים את האירוע ההיסטורי.

באתר יהיו בחול המועד פעילויות המתאימות לכל הגילאים תחת הכותרת 'המשכן מתעורר לחיים'. סדנאות המשכן - נבל, חושן, קטורת ועוד. משקפות תלת מימד, התנסות בכלי השיר של הלוויים ובגדי כהנים, תצוגת כלי המשכן בגודל מלא, שחקנים, תחנות הדרכה, מיצגי מולטימדיה מרשימים וכמובן כניסה לתצוגת הפרות האדומות.

פרטים ניתן למצוא באתר האינטרנט של שילה הקדומה.