בתל אביב החליטו לאסור על תפילה בהפרדה ביום כיפור - כך הגיבה יו"ר אמונה

עיריית ת"א בראשות רון חולדאי החליטו לאסור לקיים את תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי בעיר, יו"ר תנועת האישה הדתית ענתה: "יום הכיפורים צריך להישאר מחוץ לכל מחלוקת, לא מדובר פה בהדרת נשים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/09/23 14:18 כז באלול התשפג

בתל אביב החליטו לאסור על תפילה בהפרדה ביום כיפור - כך הגיבה יו"ר אמונה
רון חולדאי, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בעקבות ההחלטה של עיריית ת"א לאסור לקיים את תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי כבכל שנה, קוראת יו"ר תנועת האישה הדתית-לאומית יפעת סלע לראש עיריית ת"א רון חולדאי לחזור בו ולאפשר את התפילות כפי שהיה נהוג במשך שנים בעיר. תנועת אמונה פועלת לקידומן של נשים בכלל ודתיות בפרט לעמדות השפעה מקצועיות וציבוריות ואינה רואה בקיומן של תפילות יום הכיפורים בהפרדה פגיעה בנשים.

"חולדאי - חזור בך"

סלע מסרה: "עם ישראל מתפלל זה אלפי שנים בהפרדה בין גברים ונשים. הניסיון לכפות ערכים על ציבור בעל סט ערכים שונה הוא פסול. המרחב הציבורי שייך לכל תושבי תל אביב, גם לאלפי תושבים דתיים, מסורתיים וחילונים הרוצים לקחת חלק בתפילות מסורתיות ביום הקדוש הזה. חולדאי - חזור בך.

רון חולדאי סבור שהוא מגן על הנשים, ובשם הפלורליזם הוא אוסר על קיום תפילות יום הכיפורים בהפרדה במרחב הציבורי בעיר. אך בפועל, הוא פוגע בכל אותן נשים שהיו רוצות להגיע לתפילה כמו שנהגו בביתן ובבית הוריהן במשך שנים רבות. תפילת יום הכיפורים בדיזינגוף הנהוגה מזה מס' שנים ושעניינה חיבור בין תושבי העיר ביום הקדוש ביותר בשנה צפויה לעבור מן העולם ללא כל היגיון".

יפעת סלע

יפעת סלע, צילום: ללא

לסיום כתבה יו"ר תנועת האישה הדתית-לאומית: "חולדאי שכח שלהיות פלורליסט משמעו לקבל גם את האחר שחושב ופועל באופן שונה ממך, ושמצופה מראש העיר לאפשר גם לשומרי המסורת להשתמש במרחב הציבורי".