פרס הרב דרוקמן: אלה שלושת הזוכים

בטקס שנערך בבית הרב קוק הוענקו שלושה פרסים עבור כתיבת מאמרים ופעילויות להנצחת זכרו של הרב. הזוכים הם שהם עבו, זוהר פראם וחן מסיקה. משה ליאון: "כל מי שטורח בתורת הרב הוא ממשיך את האור הגדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 16:56 יט באלול התשפג

פרס הרב דרוקמן: אלה שלושת הזוכים
טקס הענקת הפרס על שם הרב דרוקמן, צילום: יוסי זליגר

בבית הרב קוק התקיים בפעם הראשונה טקס הענקת פרס הרב דרוקמן עבור כתיבת מאמרים ופעילויות להנצחת זכרו של הרב. בכל קטגוריה נבחרו שלושת המקומות הראשונים, מתוך עשרות שהגישו את מועמדותם לפרס. הרב שמעון לפיד: "הפרס הזה נועד לתת חיים לתורת הרב זצ"ל"

הטקס נערך ביום ראשון האחרון בבית הרב קוק שבירושלים. בנוכחות מאות מבני משפחתו, תלמידיו ומוקיריו של הרב דרוקמן הוכרזו הזוכים בשלושת הקטגוריות בהם התמודדו. בקטגוריית הפעילות לזכר הרב זכה שהם עבו על יצירת השיר "הנני הוא היה" לזכר קריאתו המפורסמת של הרב דרוקמן. בכתיבת מאמר לצעירים זכה זוהר פראם תלמיד שיעור ב' בישיבה גבוהה, ובכתיבת מאמר למבוגרים זכה חן מסיקה מורה לאזרחות.

הזוכה במאמר צעירים זוהר פראם

הזוכה במאמר צעירים זוהר פראם צילום: יוסי זליגר

הוצגו גם המקומות השניים והשלישיים בכל קטגוריה

בטקס גם הוצגו המקומות השניים והשלישיים בכל קטגוריה, בהם הרב שמואל כ"ץ ואריאל מלכה בקטגוריית הפעילות, בניה פלס ושילה ביננפלד בקטגוריית כתיבת מאמרים לצעירים והרב נתנאל אלישיב ויעל ביננפלד בקטגוריית כתיבת מאמרים למבוגרים. ההחלטה על הזוכים התקבלה בשבוע שעבר על ידי וועדה מיוחדת המונה את ראשי הארגונים אותם הרב דרוקמן הנהיג או שהיה שותף בחייו, בהם תנועת הנוער בני עקיבא, מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, איגוד ישיבות ההסדר, ישיבת אור עציון, בית הרב קוק ופורום "הננו".

הזוכה במאמר מבוגרים חן מסיקה

הזוכה במאמר מבוגרים חן מסיקה צילום: יוסי זליגר

בטקס נכחו בין היתר, משה ליאון ראש עיריית ירושלים, שושנה נגר ראש מ"מ מינהל החמ"ד, ח"כ משה סלומון, אדיר נעמן ראש מועצה אזורית שפיר, חגית משה סגנית ראש עיריית ירושלים, הרב שמעון לפיד ראש ישיבת אור עציון, הרב אייל גריינר ראש ישיבת ההסדר בטפחות, אלחנן גלט מנכ"ל ישיבות ואולפנות בני עקיבא, יגאל קליין מזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא, אורי פינסקי ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, הרב יוחנן פריד יו"ר בית הרב קוק, הרב ערן פרינס, יניב סופן מראשי פורום "הננו" ובני משפחתו של הרב דרוקמן.

להוקיר עשייה ולימוד המייצגים את פעילות הרב

פרס הרב דרוקמן הוא חלק ממספר יוזמות שהחלו לצאת בשנה האחרונה על מנת להנציח את זכר הרב דרוקמן זצ"ל שהלך לעולמו בנר שמיני של חנוכה האחרון. יוזמת פרס הרב דרוקמן נועדה להוקיר עשייה ולימוד המייצגים את פעילות הרב עצמו בחייו. הטקס המתקיים בבית הרב קוק נועד כדי לקדם את העשייה התורנית של הרב דרוקמן בפני עצמו, אך גם כבין תלמידיו הבולטים של הרב צבי יהודה הכהן קוק וכן של אביו הרב אברהם יצחק הכהן קוק. מי שמובילים את מרבית היוזמות לזכר הרב דרוקמן אלו ראשי פורום "הננו" הפועל להנציח את מורשת הרב בתחומים נרחבים.

הזוכה בקטגוריית פעילות שוהם עבו

הזוכה בקטגוריית פעילות שוהם עבו צילום: יוסי זליגר

מהחניך הקטן בבני עקיבא וכלה בראשי ישיבות ומנהיגי מדינה

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר בטקס: "זכיתי להכיר את הרב באופן אישי ולא אשכח את דרשותיו. הרב דרוקמן היה מזהיר מפני 'ראש קטן' שפירושה היא רק דאגה העצמית, מאידך הזהיר מדאגה רק לדברים הגדולים ולא להתייחס לפרטים הקטנים 'האפורים'".

הרב שמעון לפיד הוסיף: "התכנסה כאן חבורה של אוהביו של הרב זצ"ל והפרס הזה נועד לתת חיים לתורתו. בפרשתינו יש מצווה להקים תורה, נחלקו הפרשנים על מי קיימת המצווה ורבנו לימד אותנו שכל הפירושים נכונים שעל הכל מהחניך הקטן בבני עקיבא וכלה בראשי ישיבות ומנהיגי מדינה על כולם קיימת החובה לקיים את התורה. כל מי שטורח בתורת הרב הוא ממשיך את האור הגדול של הרב, הפרס הוא לא עצם הפרס אלא המאמר שנכתב או הפעילות שנעשתה - הם אלו שמזכים אותנו לקיים את התורה".