בהמלצת השב"כ: נער הגבעות ישוחרר ממעצר מנהלי - ויעבור למכינה בעלי

בצעד חריג ובהמלצת השב"כ, חתם שר הביטחון על צו המורה לשחרר נער גבעון קטין ששהה במעצר מנהלי לחלופה במכינה קדם צבאית. הדבר קרה לאחר שהנער הביע חרטה והודה במעשיו | בארגון חוננו תקפו: "המעצרים המנהליים נועדו רק לדרוס ולנסות לחנך מחדש נוער נפלא"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/08/23 21:47 ז באלול התשפג

בהמלצת השב"כ: נער הגבעות ישוחרר ממעצר מנהלי - ויעבור למכינה בעלי
השב"כ המליץ, למצולם אין קשר לידיעה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בצעד חריג, בשב"כ המליצו על שחרורו של נער גבעות קטין ממעצר מנהלי והעברתו לחלופה במכינה קדם צבאית, זאת לאחר שהביע חרטה מלאה על מעשיו. בעקבות ההמלצה, חתם שר הביטחון גלנט על הצו והנער שוחרר לחלופה הכוללת תכנית שיקומית במכינה קדם צבאית.

יעבור למכינה בעלי

הצו עליו חתם גלנט חריג וזוהי הפעם הראשונה שבמערכת הביטחון משחררים נער גבעות השוהה במעצר מנהלי לתוכנית שיקומית במכינה קדם צבאית. כאמור, העצור הביע הודאה וחרטה מלאה על מעשיו שנבעו מרקע לאומני והתחייב לתכנית שיקום ממושכת ומקצועית בשיתוף פעולה עם המכינה הקדם צבאית בעלי.

רונן בר, ראש השב"כ

רונן בר, ראש השב"כ, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מגבירה את סיכוייו להשתקם

גורמי הביטחון והגורמים המשפטיים שהיו מעורבים בעניין, בחנו את התבחינים שסוכמו על ידי שירות הביטחון הכללי וקבעו כי החלופה במכינה נותנת מענה לסיכון הנשקף מהנער, ומגבירה את סיכוייו להשתקם מהפעילות הפלילית בה היה מעורב.

בארגון חוננו הגיבו לשחרורור של הנער וכתבו: "מי שמשחרר אדם שעד לפני רגע נטען כלפיו שהוא מהווה סכנה מיידית וממשית לבטחון המדינה מודה למעשה שלכל המעצרים המנהליים הללו אין בכלל בסיס אמיתי, והם נועדו רק לדרוס ולנסות לחנך מחדש נוער נפלא שעוסק בישובה של ארץ חמדת אבות. אילו היתה טענה פלילית אמיתית כל שהיא נגד מי מהנערים - היה נערך לו משפט. כך מתנהלים בכל דמוקרטיה".

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן.

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן. צילום: פלאש 90. יונתן זינדל