פרשת מלכה לייפר הרב שרלו לאחר גזר הדין: "לבקש את סליחת הנפגעות"

לאחר שבית המשפט באוסטרליה גזר כ- 15 שנות מאסר על מלכה לייפר, עבריינית המין שאנסה תלמידות בבית הספר שניהלה, הרב שרלו קורא למי שהגן עליה "לבקש את סליחתם של הנפגעות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 11:46 ז באלול התשפג

הרב שרלו לאחר גזר הדין: "לבקש את סליחת הנפגעות"
הרב יובל שרלו. , צילום: ללא קרדיט

בית המשפט באוסטרליה גזר הבוקר (ה') את דינה של מלכה לייפר, עבריינית מין שאנסה תלמידות בבית הספר החרדי שניהלה באוסטרליה, ושהואשמה ב- 18 אישומים חמורים. ראש מרכז האתיקה של ארגון רבני צהר הרב יובל שרלו, בירך על גזר הדין: "תחנה חשובה מאוד במאבק כנגד פגיעות בתלמידות ותלמידים".

מלכה לייפר. ארכיון

מלכה לייפר. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הן הקורבן ולא האשם"

הרב הדגיש את חשיבות התמיכה במתלוננות: "חלק בלתי נפרד מתהליך השיקום של הנפגעות הוא ההכרה בכך שתלונתן הייתה נכונה, שהמעשים היו חמורים מאוד, ושהן הקורבן ולא האשם. ההרשעה היא אישור לכך, והיא פותחת פתח יותר גדול לאפשרות לבנות את חייהן מחדש".

שלוש המתלוננות נגד מלכה לייפר: דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר

שלוש המתלוננות נגד מלכה לייפר: דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

את דבריו חתם הרב בקריאה למי שפעלו כדי למנוע את ענישתה של מלכה לייפר, לבקש את סליחתם של הנפגעות. "כולנו נקבל על עצמנו לעמוד לצד מותקפות ומותקפים עתידיים, בדרכה של תורה ומוסר" אמר הרב. "בשבוע שבו אנו קוראים בתורה את דינם החמור של האונס המפתה והמוציא שם רע מקבלים דברים אלה משמעות מיוחדת".

התערב לטובתה של לייפר וניסה למנוע את הסגרתה

כזכור, לפני כשנה שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה לשעבר יעקב ליצמן, הודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר במסגרת עסקת טיעון ולאחר מכן התפטר מהכנסת. ליצמן נחשד בכך שהתערב לטובתה של לייפר, ובכך שפעל לשנות את חוות הדעת על כשירותה לעמוד לדין כדי למנוע את הסגרתה לאוסטרליה.