הרב בני לאו: "ראוי לי להקשיב לתגובות כנגדי"

לאחר סערת מכתב הרבנים בנוגע לעמירם בן אוליאל והתגובות כנגדו, כותב הרב בני לאו כי אכן יקשיב לטענותיהם, אך מוסיף כי הוא "מבקש להפנות את המבט להתעצמות התופעה של טרור יהודי". ועל המסר מפרשת השבוע: "המגמה המזלזלת בקוד התרבותי של החברה מובילה לאנרכיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/23 19:48 ו באלול התשפג

הרב בני לאו: "ראוי לי להקשיב לתגובות כנגדי"
הרב בני לאו, תופעת הטרור היהודי מתרחבת, צילום: אביטל ליסקר

בשבוע שעבר כתב הרב בני לאו כנגד מכתב הרבנים שקרא לשיפור תנאיו של עמירם בן אוליאל, דברים שקיבלו תגובות גם מהצד השני. עתה בפוסט בפייסבוק מסביר הרב בהרחבה כי תופעת הטרור היהודי עלולה להתפשט. על התגובות כלפיו הוא כותב: "ראוי לי להקשיב לתגובות כנגדי ולבחון אותן ואעשה זאת ב"ה בעוד כמה ימים".

"דווקא מתוככי הממשלה מקבלים הפורעים רוח גבית"

הרב לאו כותב בעניין זה של הרצון לנקמה כי "המבט להתעצמות התופעה של טרור יהודי שמאפשרת לצעירים לשחרר יצרי נקם ולעשות פרעות בפלשתינים, בגוף וברכוש. הממסד של הישובים בכל רחבי יהודה ושומרון ומרבית התושבים מתנגדים ושוללים את המעשים הללו, מחזקים את הצבא ואת כוחות הבטחון ומבקשים לחיות עם כל הקשיים בממלכתיות. אבל דווקא מתוככי הממשלה מקבלים הפורעים רוח גבית" הוא טוען.

מכתב הרבנים

מכתב הרבנים צילום: ללא

פרשנות הרמב"ן וההקשר לטרור היהודי

בהמשך כותב הרב לאו על המסר שנשקף מפרשנות הרמב"ן על הפסוק בפרשת השבוע "כי תצא מחנה על אויבך ונשמרת מכל דבר רע": "הוא מתאר את האדם שחי בסביבה תרבותית וקהילתית כאדם שהתקינות הפוליטית (political correct) מסייעת לו לבלום את היצרים הטבעיים שעלולים להתפרץ בכל פראותם. כשאדם נמצא במלחמה הוא משתחרר מהתקינות הזו ועשוי חלילה להגיע למקומות רעים מאד. המגמה המזלזלת בקוד התרבותי של החברה ('דרך ארץ') מובילה לאנרכיה ולכאוס.