מכתב הרבנים הרב לבנון מגיב לרב לאו: "מתבסס על התקשורת"

לאחר מאמרו של הרב לאו בו תקף את הרבנים שקראו להקלה בתנאי הכליאה של עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח משפחת דוואבשה בכפר דומה, מגיב הרב אליקים לבנון וכותב: "לא רק אני, אלא גם משפטנים בכירים מטילים ספק בראיות במשפטו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 19:57 ג באלול התשפג

הרב לבנון מגיב לרב לאו: "מתבסס על התקשורת"
הרב אליקים לבנון, מגיב לרב לאו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שהרב בני לאו תקף אתמול (שבת) את מכתב הרבנים שקראו להקלות בתנאי כליאתו של עמירם בן אוליאל, מגיב רב השומרון הרב אליקים לבנון ועומד על העמדה שהוצגה במכתב. הרב לבנון שהיה בין הרבנים הבכירים שחתמו על המכתב השיב לטענות הרב לאו וכתב: "כל אדם שיש בו שמץ של אמת, חייב לעמוד מאחרי הקריאה לשיפור תנאי הכליאה של עמירם".

הרב לבנון פרסם מספר נקודות בנושא והגיב לטענות. הטענה הראשונה עליה משיב הרב לבנון נוגעת לעצם הדרישה להקלות בתנאי הכליאה של בן אוליאל. "אין חולק על כך שתנאי הכליאה הקשים של עמירם בן אוליאל, אין להם אח וריע" כותב הרב ומוסיף: "מחבלים, רוצחים וודאיים, ללא סימני שאלה, זוכים לתנאים טובים הרבה יותר. כל אדם שיש בו שמץ של אמת, חייב לעמוד מאחרי הקריאה לשיפור תנאי הכליאה של עמירם".

תוקף את מכתב הרבנים

תוקף את מכתב הרבנים, צילום: אביטל ליסקר

"גם משפטנים בכירים מטילים ספק בראיות במשפטו"

בהמשך תגובתו, קורא הרב לבנון להקמת גוף חיצוני שיבחן מחדש את הרשעתו של בן אוליאל. הרב כותב: "כמי שמודע לנסיבות הרשעתו של עמירם בן אוליאל ברצח משפחת דוואבשה, אני קובע בוודאות, ש'הפרוץ מרובה על העומד'".

"לא רק אני" קובע הרב לבנון, "אלא גם משפטנים בכירים מטילים ספק בראיות במשפטו. קביעתו הנחרצת של הרב לאו, שעמירם הוא הרוצח, מתבססת על המידע הידוע בציבור ובתקשורת". הרב מסיים את תגובתו וכותב: "המעמיק בסוגיא, רואה את החורים הרבים בראיות, ואת חולשתם. אני קורא להקמת גוף בלתי תלוי, אשר יפתח מחדש את התיק, והנני מאמין, שיבוא שינוי דרסטי בהחלטה".

דרישת הרבנים ואישי הציבור

"האם יהיה אפשר להחזיר את קיר ההפרדה בין הלאומנות הגזענית לבין תנועת הציונות"

כאמור, הרב בני לאו תקף את מכתב הרבנים וכתב: "אני כותב את הדברים בלב רועד. האם יצליחו חלק מחותמי המודעה הזו למצוא כוח ציבורי ולחזור בהם בפומבי או שאימת הקנאים עליהם? האם יהיה אפשר להחזיר את קיר ההפרדה בין הלאומנות הגזענית לבין תנועת הציונות המחוברת לכל חלקי החברה הממלכתית, דתית וחילונית כאחד?".