ברגע האחרון: נמנעה ירידה דרמטית בשכר מתנדבי השירות הלאומי - זה הסכום הסופי

במסגרת התקנה החדשה שאושרה בכנסת, העלאת השכר שנכנסה לתוקף בשנה שעברה כהוראת שעה, תקבל מעתה תוקף קבוע. "המעט שאנו חייבים למתנדבות ולמתנדבי השירות הלאומי אזרחי" | זה השכר הסופי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 15:10 כט באב התשפג

ברגע האחרון: נמנעה ירידה דרמטית בשכר מתנדבי השירות הלאומי - זה הסכום הסופי
בנות שירות לאומי. ארכיון, צילום: שלומי אמסלם

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה הבוקר (ד') תקנה חדשה, במסגרתה העלאת שכרן של מתנדבות השירות הלאומי תהיה מעתה קבועה, וזאת בשונה משנים קודמות בהן שכר המתנדבות היה נתון מדי שנה לתנודות וחששות. לולי התקנה החדשה שכר המתנדבים היה צפוי לרדת ב50% ל- 540 שקלים. עתה, לאחר שהירידה נמנעה יעמוד שכר המתנדבות על 852 שקלים לחודש.

את התקנה החדשה קידמה שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, במסגרת רפורמת "עולים קומה". יחד עם תקנה זו אושר גם שידרוג ביחס העובדים הסוציאליים לכל מתנדב. במקום יחס של עובדת סוציאלית אחת ל-750 מתנדבים הקיים עד היום, אושר כי עובדת סוציאלית אחת תטפל ב-500 מתנדבים בלבד.

"בשורה משמעותית ל- 18,000 מתנדבי השירות הלאומי"

השרה אורית סטרוק מסרה: "הבטחנו - מקיימים. בכוונתי לשפר משמעותית את השירות הלאומי, גם בהיבטי התרומה לחברה ולמדינה, וגם בהיבטי המעטפת והליווי שהמתנדבים שלנו מקבלים".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי ראובן פינסקי הוסיף כי מדובר בבשורה משמעותית ל-18,000 מתנדבי השירות הלאומי אזרחי. "תעריף דמי הכיס ישאר קבוע לאחר שעלה ב50% כהוראת שעה לשנה. כעת מדינת ישראל החליטה שהוקרת השירות הלאומי אינו עניין זמני, זה המעט שאנו חייבים למתנדבות ולמתנדבי השירות הלאומי אזרחי שעושים ימים כלילות למען חיזוק החוסן החברתי-לאומי בישראל".