בלעדי הרב רא"ם הכהן במתקפה על החוק של הציונות הדתית: "מנוגד לתורה"

חוק רבני ערים של מפלגות ש"ס והציונות הדתית ממשיך לעורר סערה, בשיעור שהעביר ראש ישיבת עותניאל הרב רא"ם הכהן תקף הרב את החוק בחריפות: "זה מנוגד לשכל ומנוגד לכל דבר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/08/23 17:24 כז באב התשפג

הרב רא"ם הכהן במתקפה על החוק של הציונות הדתית: "מנוגד לתורה"
הרב רא"ם הכהן | , צילום: אלחנן צוריאל

החוק של מפלגות ש"ס והציונות הדתית שישנה באופן דרמטי את דרך בחירת רבני הערים מעורר סערה במגזר הדתי - לאומי ולא מעט גורמים בכירים מודיעים על התנגדותם לחוק, בשיעור שהעביר לאחרונה ראש ישיבת עותניאל הרב רא"ם הכהן תקף גם הוא את החוק.

הרב רא"ם על חוק הרבנים: "מנוגד לתורה"

בסיומו של שיעור שהעביר הרב רא"ם במסגרת פרויקט של היחידה למשפט עברי במשרד המשפטים, שיעור אותו הנחה ד"ר מיכאל ויגודה, התייחס הרב לחוק אליו הוא מתנגד: "חוק הרבנים הוא חוק שמנוגד לתורה מכיוון שהרוב זה לא התחשבות בקהל של המקום בו אדם הולך לשמש כרב, ואני חושב שלצד הפוליטי צריך לתת אפס כוח, חוץ מכלים, שזה תפקידו לשרת את הציבור. אני לא מבין למה צריך לתת לו. זה מנוגד לשכל ומנוגד לכל דבר".

ד"ר ויגודה שאל: "על כל פנים, נציגי הציבור בחברה שהיא חברה שבה לא כולם יכולים להשתתף בתהליך הזה, אז הציבור שולח את נציגיו?", הרב ראם השיב: "נציגיו של הציבור זה לא שר דתות ממפלגה מגזרית. סליחה, אם היית אומר הכנסת הייתי מקבל את מה שאתה אומר. אי אפשר לקרוא לשר דתות ממפלגה מגזרית שרוצה ג'ובים למפלגה שלו בתור עניין של הציבור. אי אפשר לטייח את הדברים. צריך שיהיה קצת אמת בעולם".

עמיחי אליהו נגד רוטמן וחוק הרבנים: פגיעה קשה בעולם התורה

השר אליהו

השר אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחרונה תקף גם השר עמיחי אליהו את החוק וכתב בטוויטר: "לא נעים לי להעביר ביקורת על שותפים קואליציוניים. ודאי לא על חה"כ שמחה רוטמן שעושה מלאכת קודש באיזון בין הרשות השופטת למחוקקת, בחוק רבני הערים מפלגת הציונות הדתית שותפה בפגיעה קשה בעולם התורה הציוני ובחיבור של הציבור לעולם הערכים היהודי שהציבור הדתי-מסורתי מייצג".

איך אדם מוערך כמו שמחה רוטמן שותף למהלך כזה

"קשה להבין איך אדם מוערך כמו שמחה רוטמן שמוביל מהלכים להצלת מדינת ישראל ביד ימין שותף למהלך כזה ביד שמאל", כתב אליהו בתמיהה. נזכיר כי עמיחי אליהו הוא קול אופוזיציוני למהלכיה של מפלגת "הציונות הדתית" בנושאי דת ומדינה, מהלכים שמבוצעים בשיתוף פעולה עם מפלגת ש"ס.