מרגש: פינה חמה הוקמה לזכרם של האחים יניב הי"ד

הוריהם של הלל ויגל יניב חנכו פינה חמה לזכרם יחד עם ראש מועצת שומרון והשרה אורית סטרוק בהר ברכה | יוסי דגן: "המקום הזה יוסיף אור כפי שהלל ויגל הוסיפו אור לעולם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/08/23 15:01 טז באב התשפג

מרגש: פינה חמה הוקמה לזכרם של האחים יניב הי"ד
צילום: רועי חדי

בישוב הר ברכה שבשומרון נחנכה אתמול (ד') פינה חמה חדשה לטובת החיילים שמשרתים באזור הישוב. הפינה החדשה הוקמה לזכרם שלהלל ויגל יניב הי"ד, שנרצחו לפני כחצי שנה בפיגוע ירי במהלך נסיעתם בכפר חווארה. באירוע השתתפו שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטורק, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סמח"ט שומרון סא"ל יונדב כהן ובני משפחת יניב.

הפינה החדשה תקרא 'בית האחים' והיא צפויה לשמש את החיילים הרבים שמשרתים בהר ברכה ובאזור גב ההר כולו. הפינה החדשה הוקמה בעלות של 200,000 שנתרמו על ידי לורי מוסקוביץ' יחד עם עמותת 'ישר לחייל', המועצה האזורית שומרון והישוב הר ברכה עצמו. את הפינה ינהלו חבריהם של הלל ויגל הי"ד וכן בעלי עסקים בישוב שהתגייסו לפתח ולטפח את הפינה בהתנדבות.

אמם של האחים יניב הי"ד: "הצבא זה אנחנו - אנחנו זה הצבא. אסור שהצבא יהיה כלי פוליטי"

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק נשאה דברים במהלך האירוע ואמרה:
"היום זה ט"ו באב ואנחנו רגילים לחשוב על היום הזה כחג האהבה ואני חושבת שהפינה הזאת היא פינה של אהבה, האהבה הכי גדולה שיש לנו היא כלפי חיילי צה"ל. אני חושבת שאף אחד בעם שלנו לא ישכח את הדברים שלך, אסתי, שבאים מלב כואב אבל אוהב, שרגע אחרי הפיגוע הנורא הזה מה שיש לך להציע לנוער של הר ברכה זה להכין מרק לחיילים. היוזמה הזו היא כל-כך יפה וכל-כך נכונה וכל-כך תואמת את היום הזה ואת המקום הזה ואת המשפחה הזו משפחת יניב שהענקתם כל-כך הרבה אהבה לעם ישראל. תודה לתורמים היקרים של הפינה המיוחדת הזו ולכל מי שפעל לקדם אותה".

צילום: רועי חדי

אסתי יניב, אימם של הלל ויגל אמרה במהלך הטקס: "ט"ו באב זה היום בו הותרו השבטים לבוא זה בזה. דווקא שאנחנו פותחים פינה חמה חדשה לחיילים חשוב לי לחזור ולומר לעם שלנו את הדברים שאמרתי בבוקר הלוויה. חטפנו סטירת לחי מהמדינה, שלשום ציינו 18 שנה ליום שבו גורשנו מגוש קטיף. הלל ויגל היו הנכדים היחידים של ההורים שלי שזכו להיות בגוש קטיף, ובכל זאת התגייסנו לצבא, שלום עשה בשנה האחרונה 60 ימי מילואים, הצבא זה אנחנו - אנחנו זה הצבא. אסור שהצבא יהיה כלי פוליטי. הצבא הוא האחדות של כולנו, ואני מחזקת היום שוב את הקריאה לאחדות והשמירה על צה"ל".

שלום יניב נשא אף הוא דברים ואמר: "יש לנו פה כאב מאוד גדול, כאב מאוד פרטי, שאנחנו סוחבים אותו ביום יום. כאב לא מבוטל, שאין שעה שהילדים לא עולים בראש שלנו ולא עולה דמעה של צער וגעגוע. אבל אנחנו שמחים שמהדבר הזה פורצת אהבת חינם, פורצת אהבת ישראל. בעז"ה אנחנו נזכה לראות אור גדול, ואור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו במהרה לאורו".

"מוסיפים אור של בתים, של ישובים, של חסד, אור של אהבת ישראל"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן סיפר בדבריו על הרגעים עם המשפחה בבית החולים לאחר הפיגוע. "אני לא אשכח כל החיים שלי את הרגע שבו היינו בבלינסון אחרי ההודעה הקשה שאסתי לקחה טלפון ושלחה את ההודעה שכל עם ישראל התוודע אליה. זה חימם את הלב של כולם, וגם הדבר הזה הוא ברוח הזאת - אנחנו מוסיפים אור. מוסיפים אור של בתים, של ישובים, של חסד, אור של אהבת ישראל, עבודה משותפת ועזרה לחיילי צה"ל היקרים".

יגל והלל יניב הי"ד

יגל והלל יניב הי"ד צילום: צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

"אנחנו עומדים כאן באהבה גדולה, ובחרדת קודש גדולה, מול הדמויות המאירות של הלל ויגל הי"ד שהיו פעילים עם הנוער בישוב, שהיו פעילים בכל עניין. גם בבניין ישראל, גם בלעזור לאנשים שצריכים, שהיו אנשים טובים, מתוקים ומקסימים. זאת עוד פינה שבה נוער הר ברכה ימשיך בדרכם ובדרך של משפחת יניב ויפנק את חיילי וחיילות צה"ל האהובים ששומרים עלינו, ומכאן לכל מדינת ישראל", הוסיף דגן.

בדבריו הודה דגן לכל העוסקים בהקמת הפינה ובהם עמותת ישר לחייל, קרן שיבת ציון, משפחת מוסקוביץ', נוער הר ברכה ולישוב. כמו כן הודה דגן גם לחיילי חטמ"ר שומרון וגם למשפחת יניב על פעילותם בנושא. "אתם דוגמה ומופת והשראה לכולנו" אמר דגן בתום דבריו בהתייחסותו לבני משפחת יניב.

נציין כי עמותת "ישר לחייל" הוקמה לפני 17 שנה כדי לעזור לחיילי צה"ל המשרתים בחזית ולדאוג להם בזמן שהם מגנים על כל עם ישראל. מאז, הקימה העמותה מגוון רחב של פרויקטים המספקים תמיכה לחיילים ממשפחות נזקקות, חיילים פצועים, משפחות שכולות, ועוד. העמותה פתחה עד עתה כבר 37 פינות חמות ביישובים שונים ברחבי ישראל, ממושב אביבים בצפון ועד כרם שלום בדרום.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il