הרב אברהם סתיו נגד ערוץ 14: "גורמים נזק חמור ליהדות"

בעקבות מכתב הרבנים המחרימים את חברת שטראוס, הרב אברהם סתיו יוצא נגד ערוץ 14: "כמות הלעג והגסות והשקר והשטחיות המפלגת שהערוץ מייצר גורמת לי לרצות למרוט את שערותיי בייאוש. זו אינה דרכנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/23 14:02 טז באב התשפג

הרב אברהם סתיו נגד ערוץ 14: "גורמים נזק חמור ליהדות"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

חברת שטראוס החליטה ביום שלישי האחרון להחרים את ערוץ 14 ולהפסיק את פרסומיה בערוץ ואליה הצטרפו חברות נוספות כמו "דלק מוטורס" ו- "אבן קיסר". בתגובה לחרם על ערוץ 14, עשרות ראשי ישיבות הסדר, רבני קהילות ורבני יישובים בכל רחבי הארץ הודיעו היום (ה') כי הם לא ירכשו למוסדות שלהם מוצרים של שטראוס. בעקבות המכתב של הרבנים, הרב אברהם סתיו כתב פוסט חריף בו הוא יוצא נגד ערוץ 14.

"מעט מאד גופים גורמים נזק חמור יותר ליהדות ולחברה הישראלית כמו ערוץ 14", פתח הרב אברהם את דבריו, "זה לא שאין שם אנשים טובים. יש שם לא מעט עיתונאים ישרים והגונים שעושים עבודה מצוינת. זה לא שהוא לא חשוב. התקשורת הישראלית מוטה מאד, לצערי, לאגף החילוני-שמאלני, וחשוב מאד מאד שיהיה קול שיאזן אותה".

"כמות הלעג והגסות והשקר והשטחיות המפלגת שהערוץ מייצר גורמת לי לרצות למרוט את שערותיי בייאוש"

לדבריו, ערוץ 14 לא מייצג בצורה הראויה את הציבור הדתי-ימני. "אבל דווקא משום כך כמות הלעג והגסות והשקר והשטחיות המפלגת שהערוץ מייצר גורמת לי לרצות למרוט את שערותיי בייאוש. כל כך הרבה זמן חיכינו לערוץ תוכן מסורתי, וזה מה שמגיע לנו? כך אנחנו רוצים שמסורת ישראל תיראה קבל עם ועולם? כך אנו רוצים שיצטיירו פניו של הימין?"

אולפן חדשות 14

אולפן חדשות 14 צילום: סטודיו תומאס תומר שלום

בסיום דבריו, התייחס הרב אברהם למכתב הרבנים. "וכששורת רבנים כותבים אגרת בשבח הערוץ, ומגדירים אותו כ-'קול צלול וברור שנאמן למסורת ישראל', זה זמן לומר בקול לא פחות ברור: זו אינה דרכנו; זו אינה מסורת ישראל. מסורת ישראל מבקשת את האמת ואת ההגינות, את הדיוק ואת העדינות. היא אינה סובלת ליצנות, והמטרה לא מקדשת אצלה את כל האמצעים".