"התנהלות אלימה": רבני בית הלל מגנים את גירוש השר שיקלי מהכנס

רבני ורבניות בית הלל גינו בתוקף את המפגינים שגירשו את שיקלי מכנס של "הלילה לא לומדים תורה" בליל תשעה באב: "גם בתוך ויכוח סוער, מאבק ומחלוקת - דרך התורה היא שמירה על כבוד כל אדם והמנעות מהלבנת פנים. אל נהיה שופכי דמים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/07/23 12:19 י באב התשפג

"התנהלות אלימה": רבני בית הלל מגנים את גירוש השר שיקלי מהכנס
עמיחי שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

שר התפוצות והשר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי גורש בליל תשעה באב (ד') על ידי מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מכנס "הלילה לא לומדים תורה" שהתקיים בשכונת בקעה שבירושלים. המפגינים צועקים לעברו: "לך! בושה!", למרות שהבטיחו כי הם ינהלו מחאה שקטה. בתוך כך, רבני ורבניות "בית הלל", פרסמו הבוקר מכתב בו הם מגנים בתוקף את המפגינים שגירשו את שיקלי.

"גם בתוך ויכוח סוער, מאבק ומחלוקת - אל נהיה שופכי דמים"

"בליל תשעה באב, גורש השר עמיחי שיקלי מאירוע בשכונת בקעה בירושלים על ידי מתפללים", פתחו רבני הארגון את מכתבם, "סולק בבושת פנים בגלל עמדותיו. שר בממשלת ישראל הושפל בפומבי וספג חרפות וגידופים.רבני ורבניות בית הלל מוחים בתוקף על התנהלות אלימה זו. גם בתוך ויכוח סוער, גם במאבק ובמחלוקת, דרך התורה היא שמירה על כבוד כל אדם והמנעות מהלבנת פנים. אל נהיה שופכי דמים. על קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים - ומעשה גירוש כזה הוא בדיוק מה שנעשה לבר קמצא בסיפור. השפלת אדם בפומבי היא גבול שלא חוצים".

השר שיקלי מגורש מהכנס "הלילה לא לומדים תורה":

צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

עוד הוסיפו וכתבו כי "רבני ורבניות בית הלל מגוונים בדעותיהם ושייכים לצדדים שונים של הויכוח העז המתנהל כעת במדינה. אולם כולנו קוראים כעת: יש לשמור על גבולות המחאה וההפגנה, אסור להתיר לעצמנו התנהגות אלימה מכל סוג, אסור שהימים האלה יהפכו אותנו למה שאנו לא רוצים להיות, ולמה שהתורה אוסרת עלינו להיות."נֹתֵן לַיָּעֵף כֹּחַ וּלְאֵין אוֹנִים עָצְמָה יַרְבֶּה" - נתפלל שימצא לנו הכוח לשמור על גבול כבוד האדם, גם בנפש סוערת וכואבת".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il