ההצעה של הרב רימון: התפילה המיוחדת שתוסיפו השנה ב-ט' באב

בעוד הפילוג בעם ישראל מתרחב, הרב יוסף צבי רימון העומד בראש עמותת "סולמות", מציע להוסיף את "תפילת האחדות" לנוסח התפילה של ט' באב השנה | נוסח התפילה המוצע

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/23 18:14 ח באב התשפג

ההצעה של הרב רימון: התפילה המיוחדת שתוסיפו השנה ב-ט' באב
הרב רימון, צילום: יהושוע הלוי

בחודשים האחרונים, נקרע העם לשניים סביב נושא הרפורמה המשפטית ונראה שהקרע בעם רק מתרחב. הדברים מקבלים ביטוי נוסף נוכח התקופה בשנה בה אנו נמצאים, והעובדה שחוק צמצום עילת הסבירות עבר מספר ימים לפני יום החורבן של עם ישראל - ט' באב. אך יש מי שמנסים בכל דרך לאחד את העם, גם בתפילות.

יוזמה חדשה מבית מדרשו של הרב יוסף צבי רימון, מבקשת להוסיף השנה תפילה מיוחדת בתפילת תשעה באב, "תפילה לאחדות" שבאה בעקבות ריבוי המחלוקות בעם, הרב רימון העומד בראש עמותת "סולמות" מציע להוסיף את התפילה הקצרה למען אחדות עם ישראל בתשעה באב הקרוב ואומר: "אני קורא לכל אחד ואחת מעם ישראל להתמקד בצדדים שמאחדים את כולנו לעם אחד", הוא מוסר. "נתפלל על כל אחד ואחת מישראל שיש להם קושי - שייוושעו ממנו, נתאמץ לחפש את הדברים המאחדים בינינו, נקפיד שלא לומר לשון הרע ונביט בעין טובה על כל הסובבים".

תפילת ט

תפילת ט' באב בכותל, הצעה לתפילה חדשה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נוסח ה"תפילה לאחדות"

זהו נוסח התפילה שהרב מציע לקרוא בבית כנסת, לאחר קריאת התורה בתפילת מנחה של תשעה באב (או בבית ביחידות): "מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם, יִצְחָק וְיַעֲקֹב הוּא יְבָרֵךְ וְיִשְׁמֹר כָּל אֶחָד וְאַחַת מֵעַם יִשְׂרָאֵל, יִתֵּן בְּלִבֵּנוּ לְהַבִּיט בְּעַיִן טוֹבָה עַל הַכֹּל, יִתֵּן בָּנוּ אַהֲבָה גְּדוֹלָה עַל כָּל אֶחָד וְאַחַת מִיִּשְׂרָאֵל, וְנִזְכֶּה לְאַחְדוּת אֵיתָנָה וְלִגְאֻלָּה שְׁלֵמָה בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ, וְנֹאמַר אָמֵן".

תפילה לאחדות

תפילה לאחדות צילום: ללא

מעבר לכך מציע הרב רימון לומר את דבריו של רבי אלימלך מליז'נסק: "אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלוֹת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרוֹנָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בְּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, וְאַל יַעֲלֶה בְּלִבֵּנוּ שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה. וּתְחַזֵּק אוֹתָנוּ בְּאַהֲבָה אֵלֶיךָ כַּאֲשֶׁר גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ, שֶׁיְּהֵא הַכֺּל נַחַת רוּחַ אֵלֶיךָ".