מייסד "השומר החדש" לא חושש מהגרעינים התורניים: "עוסקים במסר של אחדות"

יואל זילברמן, מייסד הארגון "השומר החדש" לא חשש להגיע לכנס הגרעינים התורניים וגם לא מהתגובות האפשריות: "אין לי זכות לא להתייצב". על המשברים הפנימיים בעם הוא אומר: "האדמה תהיה הגורם המאחד, אולי אפילו היחיד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/07/23 22:51 ז באב התשפג

מייסד "השומר החדש" לא חושש מהגרעינים התורניים: "עוסקים במסר של אחדות"
יואל זילברמן, האדמה תאחד את העם, צילום: חדשות כיפה

כנס "פניהם איש אל אחיו" של קרן קהילות התקיים אתמול (ב') במלון דן בירושלים. הקרן מאגדת למעלה מ-70 גרעינים עם למעלה מעשרת אלפים משפחות. בכנס השתתפו רבנים, שרים, חברי כנסת, ראשי ופעילי גרעינים תורניים מעשרות ערים ופעילי ציבור נוספים. בראיון ל"חדשות כיפה" אומר מייסד "השומר החדש" יואל זילברמן שקיבל באירוע את אות "אהבת העם והארץ": "אנחנו בתקופה מכוננת שגם המאבק שאתה רואה בחוץ הוא קשור ליצירה של קהילות".

"חסר זה איזה שמיים משותפים וחזון משותף"

על עצם ההשתתפות בכנס של הגרעינים התורניים אמר: "אני לא מקבל אות, אני חלקיק אחד מתוך עשרות אלפים שמתנדבים במהלך השנה, הסיבה שבאתי לפה זה בגלל שאנחנו נמצאים בתוך תקופה קשה, אמרתי שאם יש גוף שעוסק במסר של אחדות אז אין לי זכות לא להתייצב".

זילברמן מתייחס למצב בעם ולקרע ההולך וגובר: "גם אם מסתכלים אחורה מאה שנה, אתה רואה איך א. ד. גורדון חזה את זה שהאדמה תהיה הגורם המאחד, אולי אפילו היחיד. אני חושב שבזמן של משבר, והתקופה הזאת רוויה בהמון כעס ותסכול, מה שמאוד חסר זה איזה שמיים משותפים וחזון משותף" הוא מסביר.

בפעם השישית ברציפות,

פעילות של השומר החדש, צילום: השומר החדש

זילברמן מזהה צדדים חיוביים בתוך העימות הנוכחי ואומר: "אני שמח לראות שכל הצדדים בוחרים להניף את דגל ישראל, הם באים ומביעים את העולם הערכי שלהם ונלחמים על מה שהם מאמינים בו וזה דבר מצויין. אבל צריך בתוך זה לייצר ממש מימד מובהק של האחדות של העם שלנו, גורדון קורא לזה "גל משותף" כשיבוא גל בתוך סערה אנחנו נתנפץ יחד כעם אחד, ככה שבסוף צריך לזכור את הנקודה הזאת ולראות איך בתוך הסערה הזאת עושים חיבורים".

תנועה לא פוליטית

זילברמן מדגיש כי "השומר החדש" היא בהגדרה תנועה לא פוליטית וכל הזרמים בעם מוצאים בה חלק: "בתוך תנועת הנוער שלנו יש צוות שיש שם חברה שגדלו בבני עקיבה, בשומר הצעיר, בצופים, בבני המושבים ובנוער העובד והלומד" הוא מסביר, "הם מרכיבים את הסגל של "התנועה החדשה" בתוך השומר החדש. מבחינתי כל קבוצה בחברה הישראלית שהעיסוק שלה יהיה באחדות המדינה והחברה אנחנו נתייצב ככלל כל חברי השומר החדש".

"בשנת השמיטה עשינו מצד אחד כנסים של שמיטה שהגיעו אלפי משפחות חילוניות לעשות שמיטה" הוא מביא דוגמה מהפעילות של התנועה, "מצד שני חרדים שהגיעו לעשות עבודת אדמה וגם ציבור דתי לאומי כך שאתה יכול לראות איך האדמה היא לא רק יכולה אלא האדמה היא מרכיב מאחד עבור העם שלנו".