הקשר המפתיע בין מפקד דובדבן הסרוג לפצוע בפיגוע

מפקדי יחידת דובדבן סא"ל ד', שהוביל את הלוחמים לתפיסת המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תקוע, הוא חברו של אלראי קאפח שנפצע באורח קשה מישיבת כפר הרא"ה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/23 16:43 כז בתמוז התשפג

הקשר המפתיע בין מפקד דובדבן הסרוג לפצוע בפיגוע
צילום: דובר צה"ל

פיגוע הירי בצומת תקוע:  שעות לאחר פיגוע הירי שארע היום (א') בצומת תקוע, לוחמי דובדבן וחטיבת עציון בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ ואמ"ן, עצרו בעיר בית לחם שבמרחב חטיבת עציון את המחבל. בתוך כך, אלראי קאפח, שנפצע באורח קשה בפיגוע הוא חבר ילדות של מפקד יחידת דובדבן, סא"ל ד' שלמד איתו ארבע שנים בישיבת כפר הרא"ה והוא זה שהוביל את הלוחמים לתפיסת המחבל.

"הגענו למקום תוך דקות ספורות וראינו המולה רבה"

חובש בכיר במד"א נתנאל רבי, וחובש רפואת חירום במד"א אביחי טובי, שטיפלו בפצועים בפיגוע סיפרו: "הגענו למקום תוך דקות ספורות וראינו המולה רבה. גבר כבן 35 שכב על הכביש כשהוא בהכרה וסובל מפצעי ירי בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי בשיתוף כוח רפואה של צה"ל ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה ויציב. שתי פצועות נוספות שהתהלכו במקום, נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לבית החולים תוך מתן טיפול רפואי".

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש המועצה האזורית גוש עציון, ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן שהגיע לזירת הפיגוע, מסר: "בוקר נורא עם בשורה קשה על פיגוע ירי אצלנו בגוש עציון. מדובר בפיגוע באזור שלא היו בו פיגועים שנים רבות. לא ניכנע לטרור שמנסה לשפוך דם יהודים ולגרש אותנו מארצנו. צוותי החירום והגורמים הרלוונטיים עומדים בקשר עם משפחת הנפגעים ופועלים ככל שניתן כדי לעזור לכלל התושבים".