בהשתתפותה של מיכל הרצוג: הכנס המרגש של תנועת אמונה בבית הנשיא

מאות נשות אמונה התארחו בבית הנשיא למפגש מיוחד לציון יום התנ"ך השנתי של תנועת אמונה | הגברת מיכל הרצוג: "אין ספק בעיניי שגם אתן מהוות בבואה של נשות התנ"ך. בעשייה, בהשפעה, ובהשראה שאתן מעניקות לכולנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/07/23 21:02 יד בתמוז התשפג

בהשתתפותה של מיכל הרצוג: הכנס המרגש של תנועת אמונה בבית הנשיא
צילום: נגה כץ רפפורט

מאות נשות אמונה התארחו היום (ב') בבית הנשיא למפגש מיוחד לציון יום התנ"ך השנתי של תנועת אמונה. אמונה מקיימת מדי שנה את יום התנ"ך סביב סיורים במקומות היסטוריים בארץ, והשנה הוזמנו הנשים לציין את היום המיוחד בבית הנשיא יחד עם אשת הנשיא, הגברת מיכל הרצוג ובהשתתפות יו"ר אמונה יפעת סלע ומנכ"ל אמונה דוד הדרי. לכנס הגיעו נשים מכל מוסדות אמונה, יו"ריות ומנהלות הסניפים, מנהלות מוסדות, סטודנטיות, תלמידות ונשות אמונה מכל רחבי הארץ מקרית שמונה ונהריה ועד נתיבות ואשקלון.

מיכל הרצוג: אין ספק בעיניי שגם אתן מהוות בבואה של נשות התנ"ך"

אשת הנשיא, הגברת מיכל הרצוג: "רבות מנשות התנ"ך מקיימות כך או אחרת את צו רציפות הדורות; נושאות את גחלת ההמשכיות. גם כשההמשכיות הזו, מחייבת פעולה מקורית, נועזת, ולעיתים שוברת את כל האיסורים האפשריים. אבל, יש משהו אחד שמשותף לכולן. נשות התנ"ך, כולן, כולן, עד לאחרונה שבהן, הן דמויות בשר ודם. אין אלות במקרא, אין פיות. הן יצריות, ואמביציוזיות, הן מעורבות מאד בחיי משפחתן ובחיי סביבתן, הן משפיעות על מהלך המאורעות ומטביעות את חותמן, לרוב במכוון ובמודע; אבל הן לא אלות. ביוון הציבו אלות כנגד בנות-תמותה. בימי הביניים דיברו על – קדושות, אבל הנשים בתנ"ך מגוונות כל כך, עד שהן נפרסות על פני המנעד האנושי כולו וכך הן מאפשרות לנו, בנותיהן, נכדותיהן, מרחב של בחירה. אנחנו מסתכלות בהן, ובוחרות את דרכנו, מעצבות את גורלנו, כשהן כביכול אומרת לנו: באשר תלכי, נלך, באשר תָּלִינִי נָלִין, עמך, עמנו, ואלוהייך אלוהינו. העושר האנושי והנשי הזה, ההכרה בו, הזכות לאהוב ולכבד אותו – כל אלה הם תמצית התנ"ך בעיניי: היכולת לחיות ולהיות חלק מסיפור אחד, מיוחד, אֶפִּי, היסטורי ומעורר השראה, ובה בעת לשמור על ייחודיות – לאומית, אישית, קהילתית. גם להיות אני, וגם להיות אנחנו".

צילום: נגה כץ רפפורט

עוד הוסיפה ואמרה כי "אנחנו, נשים שמשתפות פעולה ערבות אחת לשנייה, חייבות להמשיך את הערבות ההדדית הזו לנשים בחברה הישראלית כולה. בשבוע שעבר ישבו בדיוק כאן עשרות נשים ערביות שמשפחותיהן נפגעו מהאלימות, נשים ששכלו בנים, אבות, אחים, בעלים, הרגשתי ואמרתי להן שרק מנשים ופעילות משותפת שלנו, כולנו, יצמחו ישועה ופתרון. בנות הגר ובנות שרה חייבות לשתף פעולה". 

בסיום דבריה, בירכה הגברת הרצוג את הנשים שהשתתפו בכנס. "נשות אמונה היקרות, פתחתי את דבריי בהתייחסות לכלות התנ"ך מחד, ולהיותי כלתה של מייסדת חידון התנ"ך מאידך; ואני מבקשת לסיים אותם בתזכורת – שכבר נאמרה כאן, שגם אורה הרצוג – רעיית הנשיא השישי חיים הרצוג, הייתה כלה בעצמה – של הרבנית שרה הרצוג זכרה לברכה, אשת תורה וחסד, חזון ומעש, אשר הנהיגה בין היתר את ייסודה של תנועת "אמונה" ושאר מלגות לזכרה יחולקו כאן, וזו באמת התרגשות גדולה עבורי. אני מודה לכן על העשייה רבת השנים. אין ספק בעיניי שגם אתן מהוות בבואה של נשות התנ"ך. בעשייה, בהשפעה, ובהשראה שאתן מעניקות לכולנו. תודה לך – יושבת ראש "אמונה" – יפעת סלע, ולכל העוסקות במלאכה החשובה; תודה לכולכן – עלו והצליחו".

יו"ר אמונה: "נרגשת להיות פה עם נשים למדניות מכל רחבי הארץ"

יו"ר אמונה יפעת סלע בירכה את כל הנשים שהשתתפו בכנס בבית הנשיא. "אני נרגשת להיות פה עם נשים למדניות מכל רחבי הארץ, כולן אוהבות תורה. נשים אשר באופן קבוע ושיטתי בוחרות להתמיד בהרחבת אופקים ובהעמקת שורשים. בימים אלה מתקיימים טקסי סיום שנה במוסדות אמונה, שניים מהם, בעפולה ובבני ברק קרויים ע"ש מייסדת תנועתנו הרבנית שרה הרצוג, אשר חרתה על דגלה ועל דגלנו -'כבודה בת מלך פנימה'- וגם החוצה".

במהלך הכנס הופיעו תלמידות מפנימיית אמונה אחוזת שרה, כלת חידון התנ"ך העולמי, אמונה כהן, קיבלה תעודת הוקרה מתנועת אמונה והשתתפה בפאנל סביב אהבת התנ"ך יחד עם הרבנית ימימה מזרחי. במהלך הראיון חשפה אמונה כי הדמות הנשית האהובה עליה היא רות, בעיקר בגלל הצניעות שלה לצד היותה חדורת מטרה. בהמשך הכנס העבירה השופטת, הד"ר פנינה נויברט שיעור מרתק בתנ"ך ובמדרשי חז"ל. בתום הכנס תלמידות מתיכון 'עלמא אמונה' וסטודנטיות מהמכללה האקדמית אמונה קיבלו מלגת הצטיינות על שם סבתו של הנשיא, ממקימות תנועת אמונה, הרבנית שרה הרצוג.