הרב סתיו נגד חוק רבני הערים: "פגיעה אנושה במוסד הרבנות"

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו יוצא נגד חוק "רבני ערים" של חברי הכנסת מלול ורוטמן וטוען כי לרבנים מהציונות הדתית לא יהיה סיכוי להיבחר: "יבחרו רבנים המזוהים עם המפלגות החרדיות בלבד"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/06/23 15:27 ז בתמוז התשפג

הרב סתיו נגד חוק רבני הערים: "פגיעה אנושה במוסד הרבנות"
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

הצעת חוק "רבני ערים", של חבר הכנסת ארז מלול מש"ס בתיאום עם יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן אושרה בשבוע שעבר בוועדת השרים לחקיקה והיא תעלה בקרוב לקריאה טרומית. על פי הצעת החוק, רבני שכונות, רבנים אזוריים ורבני ערים ימונו בעיקר על פי קולותיהם של נציגי השר לשירותי דת ומועצת הרבנות הראשית. יו"ר ארגון רבני צהר ורב העיר שוהם, הרב דוד סתיו יוצא (ב') נגד הצעת החוק וטוען וטוען כי לרבנים מהציונות הדתית לא יהיה סיכוי להיבחר.

"פגיעה אנושה במוסד הרבנות"

כאמור, הרב סתיו טוען כי לרבנים מהציונות הדתית לא יהיה סיכוי להיבחר בשום עיר בעקבות החוק המוצע. "לראשונה מזה הרבה שנים. הסמכות הכמעט בלעדית של תושבי ונציגי העיר לבחור את הרבנים שלהם, עוברת לעסקנים בירושלים, נציגי שר הדתות ונציגי מועצת הרבנות הראשית. הצעת החוק תגרום לכך שהרבנים לא יהיו אנשים שמחויבים לקהילה שלהם, כי הם ימונו וייבחרו על ידי נציגי הרבנות. עובדה זו תוביל לכך שייבחרו רבנים המזוהים עם המפלגות החרדיות בלבד ושלרבנים בעלי השקפה דתית לאומית, ששירתו בצבא ומחוברים לקהילה, לא יהיה שום סיכוי להיבחר בשום עיר".

צילום: Flash90

עוד הוסיף ואמר כי החוק פוגע בעיקרון ההלכתי של "הימלכות בציבור". "'אין מעמידין פרנס על הציבור אלא אם כן נמלכים בציבור'". הצעת החוק תוביל גם לפגיעה אנושה במוסד הרבנות מכיוון שהציבור יצביע ברגליו, ואם מדובר ברב מטעם, נציג של השלטון ולא נציג של הציבור, מטבע הדברים הניתוק שגם ככה קיים בין הציבור לבין הממסד הרבני ילך ויגבר".