לאחר 8 שנים ללא רב: קריית ארבע חוגגת את הכתרת הרב החדש

בקריית ארבע חברון חוגגים אירוע מרגש - הכתרת רב ראשי חדש, הרב אברהם יצחק שוורץ. זאת לאחר 8 שנים שבהם לא כיהן רב במועצה | בין הנוכחים באירוע: רבנים בכירים, שרים ואישי ציבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/23 19:24 כט בסיון התשפג

לאחר 8 שנים ללא רב: קריית ארבע חוגגת את הכתרת הרב החדש
הכתרת הרב אברהם יצחק שוורץ לרבה של קריית ארבע חברון, צילום: ללא

אחרי שמונה שנים ללא רב, במועצה המקומית קריית ארבע חברון חוגגים ברוב עם את הכתרת הרב החדש: הרב אברהם יצחק שוורץ, שנבחר על ידי וועדה מכובדת כמעט לפני חודש. שורה של רבנים ואנשי ציבור הגיעו כדי לקחת חלק במעמד, ביניהם השר מלכיאלי, שהגיע לטקס לאחר העימות עם עוצמה יהודית בישיבת הממשלה.

בטקס נוכחים הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, רבה הראשי של קריית ארבע לשעבר, הרב דב ליאור, הרב יעקב שפירא, הרב שמואל אליהו והרב שלמה בן חמו. מהגזרה הפוליטית הגיע כאמור השר מיכאל מלכיאלי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר בן גביר והשרה אורית סטרוק. 

הרב שוורץ, הרב של קריית ארבע

הרב שוורץ, הרב של קריית ארבע צילום: ישיבת ניר

שימש כר"מ בישיבת ניר, למד במרכז הרב ובבית חג"י

הוועדה לבחירת רב העיר הורכבה מהרב שמואל אליהו והרב אליקים לבנון שליט"א ועוד נציגים, וכן מגוף בוחר שכלל 18 אישי ציבור, רבנים, ונציגי הקהילה. נזכיר כי בקריית ארבע לא כיהן רב ראשי מאז עזיבתו של הרב ליאור את התפקיד לפני שמונה שנים.

הרב שוורץ, בנו של הרב אביהוא שוורץ, שימש כר"מ בישיבת ניר בקריית ארבע, בעבר למד בישיבת מרכז הרב ובכולל הדיינות בבית חג"י. הרב שוורץ זכה בקולותיהם של 10 מתוך 18 חברי הוועדה הבוחרת.