הרבנית פיוטרקובסקי נדהמת מהתמיכה של הח"כים הדתיים באפי נוה: "אין גבול?"

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי טוענת כי התמיכה במועמדתו של אפי נוה בבחירות ללשכת עורכי הדין על ידי חברי הכנסת הדתיים בקואליציה היא אבסורדית: "איך יעלה על הדעת לתמוך באדם שנמצאו בו פגימות אתיות והלכתיות במעשיו?"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/06/23 17:51 כט בסיון התשפג

הרבנית פיוטרקובסקי נדהמת מהתמיכה של הח"כים הדתיים באפי נוה: "אין גבול?"
הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, צילום: Oren Nahshon / FLASH90

בחירה בעייתית? ברקע הניסיון להמשיך את החקיקה של הרפורמה המשפטית וההפסד של הקואליציה בבחירות לוועדה למינוי שופטים, ציבור עורכי הדין בישראל יממש את זכותו ביום שלישי הקרוב ויבחר את ראש לשכת עורכי הדין הבא. בין המועמדים המובילים במרוץ, שזוכה בתמיכה רחבה מהקואליציה, הוא ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, שהורשע בספטמבר האחרון בכניסה לארץ שלא כחוק וקבלת דבר מרמה והיה מעורב במספר פרשות פליליות ובראשן פרשת אתי כרייף.

בשיחה עם "חדשות כיפה" הרבנית ואשת ההלכה, מלכה פיוטרקובסקי, טוענת כי התמיכה במועמדתו של אפי נוה בבחירות ללשכת עורכי הדין על ידי הקואליציה, שמתוכה ישנם חברי כנסת שומרי תורה ומצוות, היא אבסורדית. 

"זה מדהים שיש התעלמות מוחלטת מהמצע הערכי שהאדם לא מחויב אליו"

"האפשרות שאפי נווה יבחר לראש לשכת עורכי הדין", פותחת הרבנית פיוטרקובסקי את דבריה, "היא חלק מתמונה הרבה יותר רחבה. השיח לא מתנהל סביב השאלה על מחויבות למערכת הערכים למי שנבחר בתפקיד ציבורי רם מעלה אלא סביב השאלה הלנו אתה או לצרנו, האם תיתן את הסחורה או לא? במיוחד עכשיו בימי המאבק במהפכה המשפטית, שאפי נוה ידוע כמי שעזר לאיילת שקד למנות שופטים שמרניים. אני מכירה את כל הטיעונים".

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אשת ההלכה הביעה את תדהמתה מההתעלמות מצד חברי הקאוליציה ממעשיו של נוה. "אני לא אדם טהרני ואני יודעת שאין צדיק אשר יעשה טוב ולא יחטא, אבל זה שיש התעלמות מוחלטת מהמצע הערכי שאדם לא מחויב אליו, זה מדהים אותי פעמיים. פעם ראשונה זה לגבי כל אדם, אנחנו לחנך את לילדינו  להיות קשובים ומחויבים למוסר הפנימי והראוי".

"איך יעלה על הדעת לתמוך באדם שנמצאו בו פגימות אתיות והלכתיות במעשיו? אין גבול לצביעות"

לדבריה, תמיכתם של חברי כנסת שומרי תורה ומצוות במועמדותו היא אבסורדית. "זה מדהים אותי עוד יותר כשמדובר באנשים שמתיימרים להציג את עצמם כמחויבים לתורה. זה לא רק בבחירות ללשכת עורכי הדין, אלא גם בבחירות הכלליות. אנשים שומרי תורה ומצוות עומדים בלי שום בעיה מאחורי אדם שקופה של שרצים, לאו דווקא משפטיים אלא גם ערכיים תלויה לו מאחוריו ומביאים לידי בפועל את המינוי הזה". 

רוטמן בהצהרה המשותפת

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

אשת ההלכה טוענת כי על חברי הקואליציה להעמיד אדם הגון בבחירות. "חברי קואליציה שדורשים תיקונים במערכת המשפט, שדורשים שופטים ואנשי חוק ראויים, איך יעלה על הדעת שיתמכו באדם שאמור להנהיג את גוף שמייצג את מערכת החוק במדינה, לשכת עורכי הדין, הורשע בבית משפט ונמצאו בו פגימות אתיות והלכתיות במעשיו? שיתכבדו חברי הקואליציה ויעמידו נציג שלא בועט ברגל גסה בערכים שאותם אנשים תובעים אותם. אין גבול לצביעות?".