בפורום תקנה פועלים לביטול ההתיישנות: "אין להגביל את הצדק בזמן"

פורום תקנה מציין 20 שנות פעילות בכנס מיוחד על הצבת יעדים לעשור הקרוב, ביניהם ביטול ההתיישנות: "לפי ההלכה אין התיישנות. מדינת ישראל מותירה את הנפגעים פגועים וסובלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/23 18:00 כד בסיון התשפג

בפורום תקנה פועלים לביטול ההתיישנות: "אין להגביל את הצדק בזמן"
כנס פורום תקנה, צילום: יוסי זליגר

פורום תקנה הפועל למען למנוע פגיעות מיניות על ידי בעלי מרות וסמכות בציבור הדתי, מציין 20 שנות עבודה בכנס מיוחד. הכנס כולל עשרות מחברי הפורום ומרצים אורחים שידברו על הסוגיות השונות הקשורות במוגנות בעיניים הלכתיות, משפטיות, טיפוליות, חינוכיות והמקום של הפורום במרחב הציבורי והחוקי. בין השאר הוצגו מטרות הפורום לשנים הקרובות - בתוכן ביטול ההתיישנות בפגיעות מיניות.

עו"ד לילי גץ הורביץ, מנהלת הפורום, אמרה כי, "אנחנו פה כדי למגר את תופעת הפגיעות המיניות",  והדגישה כי על אף פעילות הפורום: "זה המקום להדגיש - פורום תקנה אינו מהווה תחליף למערכת המשפט, לחוק ולמשטרה, ובפתיחת כל הליך מוצע לפונה ולפונה לפנות למשטרה". 

ביטול ההתיישנות בפגיעות מיניות: "לפי ההלכה אין התיישנות"

עם פתיחת הכנס הכריזה גץ הורביץ על יעדי הפורום לעשור הקרוב, ביניהם העלאת רמת המודעות של הציבור, חיזוק האמון הציבורי ומציאת האיזון הנכון בין החשיפה והשקיפות בזמן אמת, לבין הצורך לשמור על הדיסקרטיות והמוגנות של כל המעורבים בדבר. 

כשהיעד הבולט הוא התחלת מהלך חשיבה על ביטול חוק ההתיישנות בפגיעות מיניות בקטינים ובעבירות חמורות, "הרי לפי ההלכה אין התיישנות בפלילים לעתים קרובות מדי, נפגעי ונפגעות תקיפה מינית נתקלים בחומת ההתיישנות, בזמן שהפוגע ממשיך את חייו ולרוב גם עשוי להמשיך לפגוע", גץ הורביץ. "דיני מדינת ישראל מחילים התיישנות על העבירות, ומותירה את הנפגעים פגועים וסובלים".

כנס 20 שנה לפורום תקנה

כנס 20 שנה לפורום תקנה צילום: יוסי זליגר

לדבריה: "אנו שוקדים לעבוד מול וועדות הכנסת העוסקות בתחום כדי לקדם חקיקה המבטלת את חוק ההתיישנות מתוך אמונה שהצדק צריך להיעשות בכל עת. קוראת מכאן - אין התיישנות בפגיעות מיניות שנעשו בקטינים. אין להגביל את הצדק בזמן".

משתתפי הכנס

בכנס השתתפו: הרב יעקב אריאל והרב איתן איזמן נשיאי הפורום, עו"ד לילי גץ הורביץ מנהלת הפורום, שוש נגר, עו"ד רז נזרי, הרב ברוך גיגי, ד"ר צביה זליגמן, דבי גרוס, עו"ד שלמה למברגר, ד"ר טובה ליכטנשטיין, ד"ר שלמית להמן הדס שטייף, יהודית שילת, יצחק רוזנבלום, ד"ר יעקב חבה, הרב אוריאל לביא, הרב יובל שרלו, ד"ר רות לבנשטיין לזר, ד"ר לאה ויזל, פרופסור ידידיה שטרן, יונינה פלנברג, הרבנית מיכל נגן ופרופסור רון שפירא.