חנוך דאום התבלבל וראש הישיבה תיקן: "הודעה מתוקה"

הקומיקאי שיתף רעיון על פרשת השבוע בטורו השבועי וייחס אותו בטעות לרב יעקב מדן במקום לרב יואל בן נון | ראש ישיבת הר עציון מיהר לתקן: "יש ליטול את המחמאה ולהעבירה לכתובת הנכונה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/01/23 19:07 טז בטבת התשפג

חנוך דאום התבלבל וראש הישיבה תיקן: "הודעה מתוקה"
צילום: Moshe Shai/FLASH90

הקומיקאי והסופר, חנוך דאום, כותב מדי סוף שבוע טור במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות"  על נושאים בעלי אופי קליל ועל אירועים שעוברים על סדר היום. בסוף השבוע האחרון, שיתף דאום רעיון על פרשת השבוע וייחס אותו לראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, במקום לרב יואל בן נון.

"תשמעו משהו יפה: בשבת כתבתי בטור שלי פירוש יפה לשאלה למה יוסף, בשבתו כמלך מצרים, לא בדק מה שלום אביו, לא ביקר אותו או הביא אותו אליו לביקור. את הפירוש ייחסתי לרב יעקב מדן מגוש עציון", כתב דאום בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות.

הרב מדן

הרב מדן צילום: פלאש 90. אורן נחשון

טרחת להביא גאולה לעולם ולתקן אותי בהודעה המתוקה הזו

הקומיקאי סיפר כי הוא קיבל הודעה מהרב מדן שהסביר כי הרעיון ששיתף בטור אינו שלו. "הנה הרב מדן הצדיק שלח לי כעת את ההודעה הזו ובה הסביר כי הרעיון אינו שלו אלא של הרב יואל בן נון והוא מבקש שאטול ממנו את המחמאה ואעבירה לכתובת הנכונה. אז הנה אני נוטל אותה אבל שולח לך מחמאה אחרת, כבוד הרב, על כך שטרחת להביא גאולה לעולם ולתקן אותי בהודעה המתוקה הזו. שתזכו שניכם, הרבנים מדן ובן נון להגדיל תורה ולהאדירה".

הרב יואל בן נון

הרב יואל בן נון צילום: נתי שוחט פלאש 90

הרב מדן: "יש ליטול את המחמאה ולהעבירה לכתובת הנכונה"

בנוסף, הקומיקאי צירף בפוסט שלו את ההודעה שקיבל מראש ישיבת הר עציון. "לחנוך דאום היקר שלום וברכה! נעמה לי מאוד המחאה שנתת לי על הפירוש על יוסף הצדיק ואביו יעקב. אך אם עדיין יש תפקיד לאמת בדור שלנו, פירוש זה הוא של הרב יואל בן נון, והוא כתב אותו בביטאון מגדים א' של מכללת הרצוג בגוש עציון. אני חלקתי על פירוש זה בנחרצות ונתתי פירוש אחר. לכן יש ליטול ממני את המחאה ולהעבירה לכתובת הנכונה", כתב הרב מדן לדאום.