הרב בזק נגד הוועדה של הרב אריאל: "אין סיבה שקולן של הנשים לא יישמע"

הרב אמנון בזק התייחס להיעדרותן של נשים בוועדה לבחירת המועמד של הציונית הדתית לרב הראשי לישראל וטען כי חשוב לתת להן מקום בוועדה: "אפשר עוד לתקן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 14:57 יא בסיון התשפג

הרב בזק נגד הוועדה של הרב אריאל: "אין סיבה שקולן של הנשים לא יישמע"
הרב אמנון בזק, צילום: ישיבת הר עציון

הוועדה של הרב אריאל: אחרי שפרסמנו את רשימת הרבנים שנבחרו לכהן בוועדה שתכריע את זהותו של המועמד הציוני-דתי למשרת הרב הראשי האשכנזי, ביקורת רבה נשמעה בעקבות היעדרותם של נשים בוועדה. בתוך כך, הרב אמנון בזק, ר"מ בישיבת הר עציון, הצטרף היום (ד') לביקורת נגד הוועדה. 

"אין סיבה שקולן של נשים לא יישמע בתהליך הבחירה"

בפוסט שפרסם  בעמוד הפייסבוק שלו, ציין הרב כי בניגוד לגוף הבוחר של הרבנות הראשית, בה נמצאים נציגי ציבור ונשים, בוועדה של הרב אריאל נמצאים רבנים גברים בלבד. "העדרן של נשים מהוועדה מצערת מאוד מצד המסר המשודר, כלפי עולם התורה הנשי של הציונות הדתית". 

הרב בזק הדגיש את השפעת בתי הדין הרבניים על נשים בכל התחומים, ובפרט בענייני אישות ומשפחה. "לתפקיד הרב הראשי יש משמעות לכלל הציבור, גברים ונשים כאחד, ואין סיבה שקולן של נשים לא יישמע בתהליך הבחירה. באופן מיוחד יש לתת את הדעת על סמכויות בתי הדין הרבניים בכל הנוגע לענייני אישות ומשפחה, וחשוב מאוד היה לתת משקל לנציגות נשית ביחס לדמות שתעמוד בראש המערכת המשפיעה על גורלן של נשים רבות כל כך".

הרב אריאל, בראש הוועדה

הרב אריאל, בראש הוועדה צילום: דוד שטיין

"עד לכינוס הוועדה אפשר עוד לתקן"

לאחר מכן, הרב ציין את עולם לימוד התורה לנשים, כחלק מפאר יצירותיה של הציונות הדתית. "בעולם שבו נשים משכילות בכל התחומים", כתב הרב, "התבקש כמובן מאליו לפתח גם את השכלתן התורנית של נשים, בכל תחומי התורה. ב"ה זכינו לראות נשים רבות תלמידות חכמים, מרביצות תורה, מעורבות בחיי הקהילה, התורמות מתורתן ומניסיונן לחברה ולעם, וקשה להבין ולקבל את ההתעלמות המוחלטת מעולם זה".

ישיבת רבנים. ארכיון

ישיבת רבנים. ארכיון צילום: ראובן כהן

בסיום דבריו, קרא הרב בזק לשקול מחדש את האפשרות על הכנסת נשים לוועדה. "עד לכינוס הוועדה אפשר עוד לתקן. אפשר עוד לקבל החלטה שתבטא את ההערכה שהציונות הדתית רוחשת לנשים בכלל ולהנהגה תורנית נשים בפרט, ולשלב נשים בוועדה".