לא יהיה רב ראשי: ההחלטה הדרמטית של הרב שמואל אליהו

ברקע ההסכמות כי הרב הראשי הדתי לאומי יהיה אשכנזי, הרב שמואל אליהו לא יתמודד לתפקיד הרב הספרדי - המשמעות היא שעל פי החוק הרב שמואל לא יהיה רב ראשי גם בעתיד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/05/23 14:29 יח באייר התשפג

לא יהיה רב ראשי: ההחלטה הדרמטית של הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

בחודש אוגוסט הקרוב יבחרו שני רבנים ראשיים חדשים. אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון הרב הראשי האשכנזי יהיה מהציונות הדתית והרב הראשי הספרדי יהיה חרדי וימונה על ידי מפלגת ש"ס, זאת בעקבות ההסכמות בין דרעי לסמוטריץ'. 

ההחלטה של הרב שמואל אליהו - והמשמעות הדרמטית

מי שמושפע מהדיל המסתמן הוא הרב שמואל אליהו שעל פי בנו, השר עמיחי אליהו, החליט שלא להתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי. המשמעות החשובה של ההחלטה היא שהרב שמואל אליהו לא יוכל להיות רב ראשי גם בעתיד. 

הסיבה היא סעיף הגיל שמופיע בחוק הרבנים הראשיים, לפיו מי שגילו מעל 70 לא יכול להתמודד לתפקיד הרב הראשי. הרב שמואל אליהו שמשמש כרב העיר צפת הוא בן 66, ובבחירות הבאות לא יוכל להתמודד על פי החוק הקיים.

בכיר בעוצמה יהודית: "ההסכם לא מקובל עלינו ואנחנו לא מחוייבים אליו"

במפלגת עוצמה יהודית לא רואים בעין יפה את הסיכום בין דרעי וסמוטריץ' ופועלים למנות רב ראשי ספרדי מתוך הציונות הדתית, השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית אמר לחדשות כיפה: "יש הסכם? אז מה, מי סיכם? זה לא סוכם איתנו. ההסכם לא מקובל עלינו ואנחנו לא מחוייבים אליו". בכירים בעוצמה יהודית מאשרים כי הם פועלים לשינוי המצב אבל לא חושפים את צעדיהם בנושא. 

מהרב שמואל אליהו טרם התקבלה תגובה