יעל שבח עונה לרבנית פיוטרקובסקי: "אין יום שלא רועד לי הלב"

לאחר שקראה הרבנית למרד נשים עד למיגור האלימות נגדן והציעה גם שלא יילכו לטבול במחאה, אלמנתו של רזיאל שבח הי"ד עונה: "המאבק של מסורבות הגט בהחלט צריך להדיר שינה מעינינו. אבל לא להחליף אותו במאבק מדיר שינה אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/23 21:28 טו באייר התשפג

יעל שבח עונה לרבנית פיוטרקובסקי: "אין יום שלא רועד לי הלב"
יעל שבח, צילום: באדיבות המצולם

לאחר התבטאותה של הרבנית מלכה פיוטרקובסקי ביום חמישי (בה אמרה כי נשות ישראל צריכות לפתוח במרד, עד למיגור האלימות נגדן ואף הציעה כי יפסיקו לטבול במקווה, מגיבה לדברים יעל שבח, אלמנתו של רזיאל שבח הי"ד. היא כותבת כי לדעתה אסור להחליף מאבק במאבק אחר.

"כל דיבור על זה מעלה לי את הבכי למעלה"

"כבר חמש שנים אני לא טובלת, לא מהסיבות העצובות והמזעזעות שהרבנית מלכה כתבה כאן. חמש שנים. שאין כמעט יום שאני לא כואבת את זה, שאין יום שלא רועד לי הלב שבכל הזדמנות שיש לי אני מנסה לעזור לאחרות במצווה הכל כך קדושה הזו. חמש שנים ועדיין כל דיבור על זה מעלה לי את הבכי למעלה", כתבה בכאב שבח.

הרב רזיאל שבח הי"ד עם אשתו וילדיו

הרב רזיאל שבח הי"ד עם אשתו וילדיו | צילום: באדיבות המשפחה

לדבריה, מדובר בכאב ממקום עמוק וגבוה: "זה לא הבכי שלי, אני בטוחה בזה. כבר למדתי לזהות. זה בכי אחר, עמוק יותר, פנימי יותר. הבכי של השכינה". ובהתייחסות לקריאה למרד היא כותבת: "אני לא יכולה להעלות על דעתי מחשבה נוראה כל כך של נשים, שיכולות, שרוצות, ששמחות בזה, שיבחרו שלא לטבול ויגרמו לבכי הזה להתגבר ולהתעצם, ולא משנה הסיבה, גם לא מרד. המאבק של מסורבות הגט בהחלט צריך להדיר שינה מעינינו. אבל לא להחליף אותו במאבק מדיר שינה אחר".

הרב עמיחי אליהו תוקף את הרבנית פיוטרקובסקי

נזכיר כי גם הרב עמיחי אליהו, שר המורשת, תקף את דברי הרבנית: "מלכה פיוטרקובסקי ודאי לא אחת שמייצגת את הציונות הדתית הנורמטיבית. יש בהחלט חובה למנוע אלימות במשפחה וקל וחומר לצאת במלחמה למול אנסים. אבל הגישה של מלכה וחבריה היא אובדן דרך". לדבריו, "זו אותה שיטה של כאוס כמו בקמפיין 'יום הזיכרון'. נכונות וקריאה ציבורית לפגוע בדברים שהם קודש כמו זכר חללי צה"ל, מסחר בסרבנות, ובמקרה הזה לפגוע במקדש האהבה בין בני זוג".