ראיון כלת החידון מפתיעה: "אף פעם לא אהבתי שיעורי תנ"ך"

כלת חידון התנ"ך לשנת תשפ"ג, אמונה כהן, מספרת על ההחלטה להתמודד בתחרות, ועל כך שבתחילת הדרך היא כלל לא אהבה ללמוד תנ"ך: "התחלתי ללמוד מתוך רצון לנצח. תוך כדי לימוד התאהבתי והכרתי את היופי שבו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 27/04/23 15:52 ו באייר התשפג

כלת החידון מפתיעה: "אף פעם לא אהבתי שיעורי תנ"ך"
אמונה כהן, צילום: SHALEV SHALOM/POOL*

כמדי שנה, אחד מאירועי השיא של יום העצמאות, הוא חידון התנ"ך לנוער שבסופו מכריזים על המנצח או המנצחת בתחרות. בתום חידון לא קל, הוכרזה אתמול (ד') כלת חידון התנ"ך לשנת תשפ"ג, אמונה כהן בת ה-17 מהיישוב בני נצרים, תלמידה בכיתה י"א באולפנת בהר"ן. 

בראיון לחדשות כיפה, מספרת אמונה על ההחלטה להתמודד בחידון, על ההתמודדות עם הלחץ במהלך התחרות ועל הרגע בו הוכרזה ככלת התנ"ך לשנת תשפ"ג.

"לא התחלתי ללמוד לחידון מתוך קשר או אהבה לתנ"ך"

בפתח הראיון, סיפרה אמונה כי בהתחלה היא לא אהבה ללמוד תנ"ך. "אף פעם לא אהבתי שיעורי תנ"ך. לא התחלתי ללמוד לחידון מתוך קשר או אהבה לתנ"ך. לפני שלוש שנים, התחלתי ללמוד מתוך רצון לנצח בחידון. תוך כדי לימוד, התאהבתי בתנ"ך ואז הכרתי את היופי שבו". 

זוכת חידון התנ"ך, אמונה כהן

אמונה כהן ברגע הזכייה. צילום: SHALEV SHALOM/POOL

האמנת שתגיעי יום אחד לחידון התנ"ך?

"תמיד כיוונתי לנצח. זה לא היה מקרה או טעות. האמנתי שיום אחד זה יקרה. כשניגשתי השנה, לא חשבתי שאני באמת אהיה שם. זה היה עניין של לימוד, התמדה וסייעתא דשמיא".

איך התמודדת עם הלחץ?

"היה לחץ גדול מאוד. מרוב הלחץ לא רציתי לעלות לבמה עד שאנשים טובים הרגיעו אותי. השתדלתי לנסות ולהתמקד בשאלות ולא באווירה מסביב, לא לקלוט איפה אני. כשעמדתי ליד ראש הממשלה בנאום שלו, נתתי לעצמי קצת להבין איפה אני, אבל ניסיתי להתנתק".

חידון התנ"ך

  צילום: חיים צח, לע"מ

"זה לא עוד תחרות או ההישג שלי אלא משהו הרבה יותר גדול"

כלת התנ"ך שיתפה בתחושותיה ברגע הזכייה. "תוך כדי ה'ראש בראש', לא כל כך עיכלתי שיש מצב שאהיה כלת התנ"ך, וזה היה די מפתיע שפתאום הכריזו עליי ככלת התנ"ך.  אני אמרתי לעצמי בראש: 'מה, מה קורה כאן'. לא קלטתי את הסיטואציה. בזמן שראש הממשלה דיבר, כל החברות באו למטה ושמחו איתי. זה היה אחד הרגעים הכי מרגשים בחיים שלי".  

הסגנית נטע לקס

צילום: SHALEV SHALOM/POOL

עוד הוסיפה ואמרה כי "עברה לי כל הזמן המחשבה שעד עכשיו הכל היה לימוד שלי מול עצמי. מאוד שלי, מאוד בקטנה, ההספקים שלי. פתאום בחידון שמעתי את מה שראש הממשלה אמר והבנתי שזה משהו כל כך עוצמתי וגדול. לא עוד תחרות שזה ההישג שלי, אלא משהו הרבה יותר גדול מזה. העוצמות של עם ישראל ואני חלק ממנו".

איזה מסר היית רוצה להעביר לתלמידים שפחות מתחברים ללימוד תנ"ך?

"שהם יבואו ויכירו את התנ"ך, יאהבו אותו. אם זה ניתן לנו, נבואה שנצרכה לדורות נכתבה,  זה משהו שאנחנו צריכים לא רק לדעת לא אלא גם לחיות את זה. ללמוד מגדולי האומה שלנו וליישם את זה בחיים שלנו. וגם מבחינת הלימודים בבתי ספר, צריך ללמד את התנ"ך בצורה חוויתית ומעניינת. להפוך את זה לא לעוד מקצוע משעמם אלא  משהו שהוא דרך החיים שלנו".