שר החינוך מגיב לסרטון של אולפנת חורב: "לזמן לבירור מיידי"

לאחר פרסומו של סרטון הגזענות שיצרו בנות אולפנת חורב, יואב קיש מגיב בחריפות: "נחרדתי לצפות בסרטון המזעזע שמציג גילויי גזענות נוראים שאסור לנו בשום אופן לקבלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/23 18:28 כב בניסן התשפג

שר החינוך מגיב לסרטון של אולפנת חורב: "לזמן לבירור מיידי"
יואב קיש, צילום: כיפה

בעקבות פרסום הסרטון החמור מתוך טקס ההכתרה באולפנת חורב בירושלים, שר החינוך יואב קיש מגיב. "נחרדתי לצפות בסרטון המזעזע שמציג גילויי גזענות נוראים שאסור לנו בשום אופן לקבלם, בחברה כולה ובמוסדות החינוך בישראל בפרט", כתב קיש.

"גזענות לא בבית ספרנו!"

כזכור, מוקדם יותר היום (ה') חשפנו סרטון שיצרו בנות אולפנת חורב לכבוד ההכתרה שלהן. כותרת הקליפ היא  "אם האולפנה הייתה מזרחית", והתלמידות שמשתתפות בסרטון צבעו את הפנים בשחור כשהם מחקות בנות יוצאות עדות המזרח. גם אשת צוות השתתפה בסרטון.

צילום: צילום מסך מהסרטון

קיש הוסיף עוד כי הוא יזמן לבירור את הנוגעים בדבר. "הנחתי את מנהל מחוז ירושלים ומנהלת החמ"ד לזמן לבירור מיידי את כל הנוגעים בדבר ולדווח לי בטווח הזמן המיידי. גזענות לא בבית ספרנו!".

בנות האולפנה: "אל תגררו אותנו למחלוקת"

בעקבות הסערה, בנות האולפנה בחרו להגיב וביקשו: "דווקא בימים אלו, של מחלוקת וקרע בעם, אנו מבקשות להרבות באהבת חינם. אל תגררו אותנו למחלוקת ושנאה מיותרת. מתוך אהבה והערכה לכלל גווני עם ישראל, ללא הבדל דעות פוליטיות, עדה או קו דתי אנו יוצאות בתום שנה זו לשרת את העם והארץ בשירות לאומי וצבאי. כולנו עם אחד, באהבה שמינית תשפ"ג אולפנת חורב".

טעם הנהלת האולפנה נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון שטוב שלא היה בא לעולם, ובשגגה שנפלה תחת ידינו. האולפנה מתנצלת ומצטערת על תוכנו על אף שנעשה על ידי תלמידות כסאטירה ופרודיה במסגרת אירועי פורים. כל מי שנחשף לפעילות האולפנה לאורך השנים יודע כי אינו משקף כלל את הנעשה באולפנה שמביאה לידי ביטוי באופן הרמוני ואמיתי את החיבור בין העדות והגוונים השונים בחברה הישראלית. צוות האולפנה יתכנס בשבוע הבא לדיון בו יופקו לקחים על מנת שדבר דומה לא יישנה. זאת, יחד עם עבודה חינוכית שתיעשה מול צווותי החינוך ותלמידות האולפנה".