"שמו ועמלו יונצחו לדורות": בירושלים חנכו כיכר על שמו של יוסק'ה שפירא

עיריית ירושלים חנכה כיכר על שמו של איש החינוך ומראשי תנועת בני עקיבא, יוסף שפירא, בשכונת גבעת מרדכי | משה ליאון: "תרם רבות לעשייה ולחזון הציוני, והיום שמו ועמלו יונצחו לדורי דורות בבירת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/23 10:07 ח בניסן התשפג

"שמו ועמלו יונצחו לדורות": בירושלים חנכו כיכר על שמו של יוסק'ה שפירא
צילום: ארנון בוסאני

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, חנך אתמול  (ד') כיכר על שמו יוסף (יוסק'ה) שפירא בשכונת גבעת מרדכי. בטקס נכח גם מר שייקה שפירא, בנו של יוסף.  טקס קריאת שם הכיכר נערך היום, במעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון, מר שייקה שפירא בנו של יוסף, יו''ר קק''ל לשעבר ויו''ר והסתדרות הציונית העולמית לשעבר, מר אברהם דובדבני ובנוכחות משתתפים נוספים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זוהי זכות לעיר הבירה ירושלים, לקרוא כיכר על שמו של יוסף (יוסק'ה) שפירא. מדובר באדם רב פעלים שתרם רבות למדינת ישראל וירושלים, שהטמיע את חותמו בקרב הציבור הדתי-לאומי. יוסק'ה תרם רבות לעשייה ולחזון הציוני, והיום שמו ועמלו יונצחו לדורי דורות בבירת ישראל.

צילום: ארנון בוסאני

איש חינוך ועלייה ומראשי תנועת בני עקיבא והמפד"ל

יוסף (יוסק'ה) שפירא, נולד בט"ו בטבת תרפ"ז, 20.12.1926, ונפטר בתאריך כ"ה בטבת תשע"ד, 28.12.2013. היה איש חינוך ועלייה, מראשי תנועת בני עקיבא והמפד"ל, אחד האישים המיוחדים והמשפיעים בנוף הציבוריות הישראלית, ובין האושיות של הנהגת הציבור הדתי־לאומי, במשך עשרות שנים. 

יוסק'ה שפירא ז"ל צילום: לעמ

שפירא היה איש חינוך בכל רמ"ח אבריו, שהתמסר כל כולו לענייני הציבור, תוך שהוא מתמקד בעידוד העלייה וּּבטיפוח הדור הצעיר. בין פעילויותיו הבולטות: מזכ"ל בני עקיבא העולמית במשך 22 שנה וראש "מחלקת העלייה והנוער" בסוכנות היהודית. 

בנוסף, יזם והקים ארגונים רבי השפעה, בהם 'נעל"ה' – לנוער עולה; תנועת הילדים "עוז" ואת ארגון תהיל"ה. ביוסק'ה היה חיבור מופלא של התמצאות במרחבי הידע התורני, לבין העשייה ציונית, אליה רתם את מלוא מרצו וכישוריו.