אמנון שפירא ז"ל "מגדלור ערכי לציונות הדתית, מגדולי אנשי החינוך והמעשה בימינו"

בציונות הדתית נפרדים מפרופסור אמנון שפירא שנפטר הבוקר. במועצת יש"ע ספדו: "הקדיש את חייו לקידום החברה הישראלית". הרב שרלו נפרד: "מלא חיות כנער בתנועת נוער"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/03/23 12:46 ו בניסן התשפג

"מגדלור ערכי לציונות הדתית, מגדולי אנשי החינוך והמעשה בימינו"
פרופסור אמנון שפירא ז"ל, צילום: CC BY-SA 4.0 Alon366

נפרדים מפרופסור שפירא: לאחר הידיעה הבוקר על מותו של פרופסור אמנון שפירא, בציונות הדתית נפרדים ומספידים. בנאמני תורה ועבודה ספדו לפרופסור וכתבו: "תנועת נאמני תורה ועבודה אבלה עם פטירתו של פרופ' אמנון שפירא". 

"מגדולי אנשי החינוך והמעשה בימינו" כתבו בארגון, "אמנון, שהיה פעיל בתנועה ושימש בחבר הנאמנים שלה, היה חוקר מקרא וכיהן כמזכ"ל בני עקיבא. הוא היווה מגדלור ערכי לציונות הדתית, וחינך דור שלם לשילוב מלא של תורה ועבודה ולחיבור בין העולם הדתי והעולם המודרני. יהי זכרו ברוך".

גם במועצת יש"ע ספדו לשפירא וכתבו: "בית מועצת יש"ע אבל על לכתו של פרופ' אמנון שפירא, מזכ"ל תנועת בני עקיבא וחבר מועצת יש"ע בעבר. אמנון הקדיש את חייו לקידום החברה הישראלית, במסירות וביושרה קידם את ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל והנחיל את ערכי התורה והעבודה ברבבות לבבות בעם ישראל. אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחתו, תלמידיו וקרוביו".

הרב שרלו

הרב שרלו, ספר לפרופ' שפירא צילום: אריה כץ

"ספרו האחרון הוא תרומה של ממש למקומנו בעולם"

הרב יובל שרלו ספד וכתב: "הנער הזקן הלך לעולמו. נפרדים היום מאמנון שפירא - מקור אנרגיה והשראה, אידיאולוגיה וחן יחדיו, מחקר ופעילות ציבורית, להט מתמיד, פולמוסן חביב, מנהיג ציבור.
חבר. איש משפחה. קיבוצניק ניצחי". 

הרב שרלו שיתף ברשמים מספרו האחרון של שפירא: "מלא חיות כנער בתנועת נוער. ספרו האחרון על תרומת היהדות לעולם הוא תרומה של ממש למקומנו בעולם. ימים ארוכים היו לו. מלאים והיום נאסף אל אבותיו. תנחומים גדולים למשפחה, לטירת צבי, לתנועת בני עקיבא כולה. לציונות הדתית בכללה ולאומה.