הקשר המיוחד בין עקיבא נוביק לרבנית שזכתה בפרס ישראל

בשיחה עם חדשות כיפה, מספר העיתונאי הסרוג על תחושותיו בעקבות ההחלטה להעניק לרבנית רחל הבר את פרס ישראל לאחר שבמשך שנים המליץ עליה ועל בעלה: "ראויים לכל הוקרה חברתית בייחוד בתקופה המטונפת והמכוערת הזאת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/03/23 14:22 א בניסן התשפג

הקשר המיוחד בין עקיבא נוביק לרבנית שזכתה בפרס ישראל
עקיבא נוביק, צילום: כאן 11

שר החינוך, יואב קיש, הודיע אמש (ד') כי כי פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת ה-75 למדינת ישראל, יוענק השנה לשלושה ישראלים המשקפים את פני החברה הישראלית, ביניהם, הרבנית רחל הבר, אשתו של הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל, שהקימה יחד איתו את עמותת "מתנת חיים".

בשיחה עם חדשות כיפה, מספר העיתונאי הסרוג, עקיבא נוביק, שבמשך שנים המליץ על בני הזוג הבר, על תחושותיו בעקבות ההחלטה של ועדת פרס ישראל להעניק השנה את הפרס לרבנית רחל.

הרבנית רחל הבר |

הרבנית רחל הבר | צילום: בניה יהודה

"ראויים לכל הוקרה חברתית בייחוד בתקופה המטונפת והמכוערת הזאת"

נוביק סיפר על היכרותו עם הרב אברהם ישעיהו הבר. "אני הכרתי את הרב לפני כמה שנים דרך ירח טוקר, שהיה המעריץ מספר אחד של הרב ועזר לו מאוד בהפצת הבשורה. ירח רתם אותי לכתוב אינסרט, עיתון פרסום שמצטרף לעיתון סוף שבוע. לימים, אחד הערוצים טפלו על הרב חשדות לסחר באיברים ונפתחה חקירת משטרה. והיה לי הכבוד הגדול להגן על הרב הבר מול כל מיני מלעיזים ברשתות חברתיות".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו, ציין נוביק כי בני הזוג ראויים לכל הוקרה חברתית במיוחד בתקופה הזאת. "הוא היה שולח הודעות שרשרת לידידי העמותה על כל תרומה, עם שם התורם ושם הנתרם לתפילות. הוא בהחלט אחד מ-ל"ו צדיקים של הדור והרבנית בעקבותיו איתו ואחרי מותו. באמת קשה למצוא אדם נאצל כל כך כמוהו. הם ראויים לכל הוקרה חברתית בייחוד בתקופה המטונפת והמכוערת הזאת".