פרס ישראל יוענק לרבנית רחל הבר: "מפיחה בחולי הכליה תקווה לחיים"

פרס ישראל בתחום מפעל חיים לשנת ה-75 למדינת ישראל, יוענק לפרופסור אמנון שעשוע, לאמל נסראלדין ולרבנית רחל הבר ייסדה יחל עם בעלה, הרב ישעיהו הבר ז"ל, את עמותת "מתנת חיים": "מפעל זה מקרב בין כלל חלקי החברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 19:15 כט באדר התשפג

פרס ישראל יוענק לרבנית רחל הבר: "מפיחה בחולי הכליה תקווה לחיים"
הרבנית רחל הבר | , צילום: בניה יהודה

ועדת פרס ישראל בראשותו של פרופסור יצחק קרייס ובהשתתפותם של מרים פרץ, יפתח רון-טל, משה אדרי ונעמי סטוצ'ינר התכנסה לאחרונה, והערב (ד'), שר החינוך, יואב קיש, הודיע כי פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת ה-75 למדינת ישראל, יוענק השנה לשלושה ישראלים המשקפים את פני החברה הישראלית: הפרופסור אמנון שעשוע, הרבנית רחל הבר ומר אמל נסראלדין. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה- 75 למדינה ל-11 חתני וכלות הפרס. 

בהתייחס לפרופ' אמנון שעשוע, ציינה ועדת הפרס כי הוא "סיפור הצלחה ישראלי – הוא השגריר של המצוינות, ההעזה והיצירתיות הישראלית בעולם". עוד ציינה הועדה כי לפרופ' שעשוע "תפקיד מכריע בהפיכתה של ישראל למעצמה עולמית בתחום הבינה המלכותית והתחבורה החכמה מצילת החיים".

בהתייחס לרבנית רחל הבר, ועדת הפרס ציינה בנימוקיה כי היא "מפיחה בחולי הכליה רוח חיים ותקווה לחיים: היא מלווה את התורמים, המושתלים ובני משפחותיהם לאורך כל הדרך, ועד להחלמתם". הרבנית הבר, ממשיכה את דרכו של בעלה, הרב ישעיהו הבר ז"ל, שהקים לצידה את עמותת "מתנת חיים". מפעל זה מקדש את החיים, מעניק חיים חדשים, מקרב בין כלל חלקי החברה הישראלית וניתן לחולים, ללא הבדל דת, גזע ומגדר.  

בהתייחס לאמל נסראלדין, ועדת הפרס ציינה בנימוקיה כי "סיפורו של אמל נסר אלדין הוא סיפור הברית של העם היהודי והעדה הדרוזית בארץ ישראל - סמל לאומץ ומופת כמו שהיה יתרו חותן משה". עוד ציינה הועדה כי "הוא מוביל בפעילותו הציבורית ובמנהיגותו החברתית את  העדה הדרוזית, השפעתה ושילובה במדינת ישראל. פועלו כולל, בין היתר, גיוס דרוזים לשירות צבאי, הקמת מכינה קדם צבאית, הקמת יד לבנים לעדה הדרוזית, שילוב נשים דרוזיות בעבודה ובתעשייה ומתן זכויות שוות לעובדים דרוזים ויהודים".

נכון לערב זה פורסמו שמותיהם של 8 זוכים

  • כלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך: פרופסור זמירה מברך
  • כלת פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים: פרופסור מיכל שוורץ 
  • כלת פרס ישראל בתחום אמנות פלסטית: האמנית מיכל רובנר
  • חתן פרס ישראל בתחום חקר הכימיה והנדסה כימית: פרופסור עמנואל פלד
  • חתן פרס ישראל בתחום חקר המשפטים: פרופסור יורם דינשטיין
  • חתן פרס ישראל בתחום המוסיקה והמוסיקולוגיה: פרופסור יהואש הירשברג,
  • חתן פרס ישראל בתחום חקר מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה: פרופסור דב שוורץ
  • חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות: פרופסור אביטל גזית.