לראשונה: תנועת הנוער הדתית תקיים את מסע פסח בבקעת הירדן

בתנועת הנוער הדתית החליטו השנה לערוך את מסע פסח השנתי דווקא בבקעה, בקריאה להחלת הריבונות באזור. "דווקא עכשיו יש לנו הזדמנות היסטורית לאומית שאסור לפספס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 17:29 כא באדר התשפג

לראשונה: תנועת הנוער הדתית תקיים את מסע פסח בבקעת הירדן
צילום: תנועת הנוער אריאל

בתנועת הנוער אריאל התקבלה החלטה לקיים השנה את מסע פסח המסורתי בבקעת הירדן. בשיאו תתקיים עצרת גדולה בשיתוף "תנועת הריבונות" בקריאה להחלת הריבונות של מדינת ישראל על בקעת הירדן. 

המסע שצפוי להתקיים ביום שלישי ו' בניסן (28.3) בנוכחות אלפי חניכים וצוותי הדרכה מכלל סניפי התנועה מכל רחבי הארץ יתחיל בנחל זומר אל עבר אנדרטת הבקעה. בסימו תתקיים עצרת מרכזית בהשתתפות שרים, חברי כנסת ואישי ציבור בקריאה לממשלת ישראל להחיל את הריבונות בבקעת הירדן.

צילום: תנועת הנוער אריאל

דביר עמיאור מזכ"ל תנועת אריאל: "פה בארץ חמדת אבות תתגשמנה כל התקוות. דווקא עכשיו יש לנו הזדמנות היסטורית לאומית שאסור לפספס להחלת הריבונות בבקעת הירדן. להחלטה החשובה הזו יש קונצנזוס רחב בימין ובמרכז. ניתן בהחלט לקדם את המהלך הציוני החשוב, להחלטה על החלת הריבונות בבקעת הירדן ומשם על יתר חבלי ארצנו". 

בתנועה מדגישים את הסמליות המיוחדת בזמן המסע. כידוע, על פי המסורת הכניסה הראשונה של עם ישראל לארץ ישראל בתקופתו של יהושע בן נון התרחשה בבקעת הירדן בחודש ניסן בתאריכים הסמוכים ליציאה למסע. "אנחנו מצפים שכמו אז - כן עתה, בשורת הריבונות העכשווית תחל בקעת הירדן  ותמשיך לכל חלקי מולדתנו".