תנועת הנוער אריאל מציגה: "הקומונריות שלנו"

שמינסיטיות מתחילות לדבר על השירות הלאומי? הכנו לכן כתבה מהממת  

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/05/20 14:17 יח באייר התשפ

תנועת הנוער אריאל  מציגה: "הקומונריות שלנו"
סניף מעלה אפרים, אריאל, צילום: תנועת הנוער אריאל

אז תכל'ס כששמיניסטית רצינית רוצה לדעת מה קורה בקומונה אז אין כמו לדבר עם קומונרית בגובה העיניים  אז הגענו עד הבקעה לסניף מעלה אפרים שפועל בתוך קהילה של חילונים,דתיים ומסורתיים. דברנו עם אודיה דרושקביץ קומונרית מובילה בתנועת  הנוער אריאל.

אז שלום אודיה דרושקביץ מה המצב? אז לפני שנתחיל ספרי עלייך לשמיניסטית הסקרנית

שלום שמיניסטיות יקרות, גדלתי בעיר אלעד ולמדתי באולפנת נחלא דרכא שבאלעד. הייתי מדריכה בתנועת 'עזרא' בעיר והיום אני קומונרית בתנועת אריאל במעלה אפרים יישוב מיוחד ומדהים שנמצא בבקעת הירדן, היישוב שלנו מוגדר כיישוב חילוני ויש בו מגוון אנשים מכל הגילאים והמגזרים. קהילה דתית תורנית מדהימה, קהילת חב"ד, מכינת 'בני דוד' הבקעה (שלוחה של עלי) וישיבת הסדר. וכמובן סניף אריאל!

מה הביא אותך להיות קומונרית בתנועת אריאל?

תנועת אריאל היא תנועה עם עוצמה. תנועה שהולכת בעוז עם הערכים והאידיאלים הגבוהים, מתחברת עם עמ"י ומתוך כך מעלה אותו בקומה הרוחנית, באחדות, בהפצת תורה ואור. הייתי חניכה באריאל ואז גם בעזרא ושם הדרכתי. תפקיד הקומונרית בתנועת אריאל הוא תפקיד עם עוצמה גדולה! זכות להיות קומונרית בתנועת אריאל!

מה הדברים הכי משמעותיים מבחינתך שעשית השנה בסניף?

הסניף שלנו חגג שנה וזה מיוחד לעשות המון דברים בסניף שלנו. כי הכל זה התחלה. וכל דבר קטן או גדול הוא מיוחד וחשוב.

יצרנו מסורות חדשות, התנדבנו עם מבוגרים, חודש ארגון עוצמתי ומגבש ופתחנו פרויקט 'ארז'. השנה היה לנו אירוע מטלטל שרעות שוורץ, אחת הנשים מהקהילה נהרגה בתאונת דרכים בכביש הבקעה. רעות הייתה דמות שהחניכות בסניף הכירו מקרוב. מתוך המשבר הבנות גילו כוחות מיוחדים של עשייה רבה ויזמו דברים מדהימים! אחד הדברים הוא שבמסע ט"ו בשבט חלקנו פתק שמסביר קצת על הדמות הייחודית ומדהימה שרעות שהייתה וסוכריה לברך לעילוי נשמתה.

תקופת הקורונה לא קלה, אבל הביאה איתה הזדמנות לעשייה, ובתנועת אריאל לא הפסיקו לרגע לעבוד ולתרום. איך היה אצלך?

ואוו ב"ה עשינו המון דברים גם לכלל עמ"י וגם בתוכינו. 
הכנו סרטון משמח לזוגות שמתחתנים בתקופת הקורונה וסרטון לילדי בר/בת מצווה שבוטל האירוע וחגגו בחיק המשפחה.. הכנו חוברת לחניכות לזכור את התפקי"ד שלנו (תפילה, פרק תהילים, קריאה-לימוד יומי, יישום- הלכה יומית, דרך ארץ- רעיון לחסד). לכבוד פסח יצרנו הגדה משלנו- כל חניכה שרצתה קבלה קטע מההגדה ומצאה פירוש מעניין ואגדנו הכל ביחד. ובספירת העומר חלקנו בין החניכות את הימים וכל יום אנחנו זוכות לתזכורת של ספירת העומר עם תמונה של אחת החניכות.

ציפור קטנה לחשה לנו באוזן שאת ממשיכה לשנה שנייה בקומונה, זה ממש מעניין מאיפה המוטיבציה?

כשהגיע שלב ההתלבטות, הרגשתי שב"ה הסניף ומעלה אפרים זה מקום שהפך לחלק ממני. שכאשר אני עם הסניף זה מגדל ומשמעותי גם לסניף וגם לי. יש פה משימה לאומית חשובה וזו שליחות גדולה להיות בתפקיד הקומונרית. תנועת אריאל נותנת מענה ואוזן קשבת ועזרה גדולה בכל דבר. יש המון השקעה בקומונריות ויש כוח מאוד גדול לקומונריות בתנועה. שווה וכדאי מאוד להיות קומונרית באריאל.

דברים מעניינים על המקום?
 
סניף אריאל מעלה אפרים הוא סניף אריאל היחיד באיזור הבקעה. יש פה שליחות אמיתית להיות חלק מהבקעה ולהפריח אותה באור, בילדים שמחים ובתורה. מוזמנים ממש לקפוץ ולטעום קצת את השפע שיש פה!

 

לאפרת רכזת גיוס הקומונריות בתנועת אריאל היה חשוב להגיד לשמיניסטיות שמחפשות שירות לאומי משמעותי: "הקומונריות באריאל הן חלק מצוות ההנהגה של התנועה. הקומונריות מהוות חבורה איכותית ומשפיעות ברמה הארצית.

בכל שנה לאחר חודש ארגון הקומונריות בוחרות את נושא חודש הארגון של השנה הבאה, היוזמות של הקומונריות מבורכות ומקודמות על ידי ההנהלה.

הקומונריות מובילות את הסניפים, בהם הן מנהיגות דוגמא של חיי חברה תקינים.

בסניפים עצמם משולבות חניכות עם צרכים מיוחדים ועולות חדשות. הקומונריות מקבלות הכשרות ולכל קומונרית יש מלווה איתה היא נפגשת לפחות פעם בחודש, המלווה זמינה עבור הקומנרית והיא כתובת להתייעצות חינוכית.

הקומונרית מובילה את צוותי ההנהגה של הסניף, ושומרת על קשר אישי עם המדריכות והרכזות.הסניפים פועלים ומשפיעים במקום בו הם נמצאים מקצרין עד אילת, בערים, יישובים ומושבים. סניפים רבים נמצאים גם בפריפריה. ישנם סניפים חדשים וסניפים וותיקים. הסניפים עם אוכלוסיות מגוונות וברמות דתיות שונות"

לחצו כאן לפרטים נוספים באתר התנועה