הרב אליהו על המפגש עם הטייסים: "אנחנו בסוף, אולי בהתחלה – אחים"

הרב שמואל אליהו, אירח בביתו שיח עם טייסים מחיל האוויר על מנת להידבר סביב הסערות האחרונות במדינה. בתגובה למפגש אמר הרב: "אין לנו ברירה, אנחנו חייבים להקשיב אחד לשני"

חדשות כיפה חדשות 14/03/23 12:10 כא באדר התשפג

הרב אליהו על המפגש עם הטייסים: "אנחנו בסוף, אולי בהתחלה – אחים"
הרב שמואל אליהו | , צילום: קרן ידידות טורונטו

מפגש הרבנים והטייסים: במפגש שנערך ביום ראשון בלשכתו של הרב שמואל אליהו, נפגשו ביוזמת חבר הכנסת מתן כהנא, רבנים מובילים בציונות הדתית יחד עם טייסים בכירים המתנגדים לרפורמה המשפטית. בשיח הם לא דנו רק על הפערים סביב הרפורמה, אלא גם על פערי הידע וההיכרות הכללים בין המגזרים. היום (ג') הגיב הרב אליהו בריאיון ל"רשת ב" למפגש ולמחשבה מאחוריו: "גם אנחנו וגם הצד השני מרגישים שהגענו לשעת משבר שהיא לא רק הרפורמה אלא בכלל בחברה הישראלית".

"יש פער עצום בין מה שהטייסים חושבים עלינו לבין מה שאנחנו חושבים עליהם"

"אין לנו ברירה" המשיך הרב, "אנחנו בסוף, אולי בהתחלה - אחים". על ארגון המפגש אמר הרב: "לא אני יזמתי, מתן כהנא וגדי אייזנקוט. מתן ודאי נמצא בשני העולמות והוא מרגיש שיש פער עצום בין מה שהטייסים חושבים עלינו לבין מה שאנחנו חושבים עליהם".

גם אחד הטייסים שהיו במפגש, רליק שפיר, התייחס למפגש: "אנחנו מעוניינים למצוא מכנה משותף בנינו, יש לנו הרבה מכנים משותפים, ולנסות לבדל את הסיסמאות והדעות הקדומות ואת הסטיגמות לדברים האמיתיים ואני חושב שהתחלנו בדרך הנכונה, שני הצדדים. זאת הייתה התכלית של המפגש".

יתנצל?

כהנא, יזם את המפגש צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרב שמואל אליהו: "חייבים לדבר מתוך כבוד אחד עם השני"

בתחילת המפגש, העלה חבר הכנסת מתן כהנאאת נחיצות המפגש באומרו שאמנם כולם מדברים עברית אבל לצערו בשפות שונות. "המצב הזה גורם להתרחקות מדאיגה בין ציבורים משפיעים בחברה הישראלית ועל כן זו הזדמנות להכיר אחד את השני ואת כאבו מקרוב", אמר כהנא. במפגש העלה כל אחד מהמשתתפים את חששותיו מהקרע והפירוד בעם ישראל לנוכח הרפורמה המשפטית. 

צילום: ללא

בין המשתתפים שההשתתפו בפגישה: ח"כ גדי איזנקוט, הרב יהושע שפירא, הרב אליקים לבנון, הרב חננאל אתרוג, הרב דוד פנדל, הרב דודי דודקביץ, הרב שמואל אליהו, רליק שפיר, יואב כהן, עומר דנק, גיורא איילנד, רחל עזריה, דוד הראל וגיא פורן.