רבנים נפגשו עם מובילי המחאה: "חייבים לדבר מתוך כבוד אחד עם השני"

קבוצת רבנים בציונות הדתית נפגשה עם מובילי המחאה נגד הרפורמה, בהם קצינים בכירים לשעבר, בלשכתו של הרב שמואל אליהו | ח"כ מתן כהנא: "אנחנו המקף המחבר והגשר בין הציבורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 18:46 כ באדר התשפג

רבנים נפגשו עם מובילי המחאה: "חייבים לדבר מתוך כבוד אחד עם השני"
צילום: ללא

קבוצת רבנים בציונות הדתית נפגשה אתמול (א') עם מובילי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, בהם קצינים בכירים לשעבר, בלשכתו של רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, שיזם את המפגש יחד עם הרב דוד פנדל וחבר הכנסת מתן כהנא.

בין המשתתפים שההשתתפו בפגישה: ח"כ גדי איזנקוט, הרב יהושע שפירא, הרב אליקים לבנון, הרב חננאל אתרוג, הרב דוד פנדל, הרב דודי דודקביץ, הרב שמואל אליהו, רליק שפיר, יואב כהן, עומר דנק, גיורא איילנד, רחל עזריה, דוד הראל וגיא פורן.

הרב שמואל אליהו: "חייבים לדבר מתוך כבוד אחד עם השני"

בתחילת המפגש, העלה חבר הכנסת מתן כהנא את נחיצות המפגש באומרו שאמנם כולם מדברים עברית אבל לצערו בשפות שונות. "המצב הזה גורם להתרחקות מדאיגה בין ציבורים משפיעים בחברה הישראלית ועל כן זו הזדמנות להכיר אחד את השני ואת כאבו מקרוב", אמר כהנא. במפגש העלה כל אחד מהמשתתפים את חששותיו מהקרע והפירוד בעם ישראל לנוכח הרפורמה המשפטית. 

צילום: ללא

במהלך המפגש, המשתתפים הופתעו לגלות עד כמה חוסר ההכרות גורם לפחדים הדדיים, שאף צד לא מאמין שכך הצד השני חושב עליו, ועל כן נדרשת הדברות לסילוק החשדנות ולהגברת האמון בין הצדדים בו כולם חפצים. בסיום המפגש הסכימו כולם להמשיך ולהיפגש, להרחיב את השיח, להעמיק את ההכרות ולמצוא את הדרך מוסכמת לצמצום ואולי אף לפתרון המחלוקות העמוקות.

ח"כ מתן כהנא: "אנחנו המקף המחבר והגשר בין הציבורים"

בסיום הפגישה, אמר הרב שמואל אליהו כי חייבים להמשיך לדבר מתוך כבוד. "כשהתחלנו את המפגש היה נראה שתהום פעורה בנינו. מה שהם חשבו עלינו ומה שאנחנו חשבנו עליהם לא היה קשור כלל למציאות. אחרי שיחה שבה הקשבנו אחד לשני הסתבר שאנחנו שותפים לאותם ערכי יסוד. מסתבר שאנחנו יכולים להסכים במרבית הדברים, המחלוקות יושבות על המון דמיונות. אם המדינה יקרה לנו אנחנו חייבים לדבר מתוך כבוד אחד עם השני. להגיע להסכמות במה שאפשר, ואולי נצליח להפוך את המשבר להזדמנות לתיקון יחסי אמון ועבודה משותפת יעילה", אמר רבה של העיר צפת.

חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי, מתן כהנא אמר כי "אנחנו כולנו מדברים בעברית אבל בשפות שונות לחלוטין. כאחד שמכיר היטב את שתי השפות לפעמים בערו לי האוזניים מחוסר ההבנה בין הצדדים. זו הזדמנות לשמוע אחד את השני. אני אומר לנו, אנשי הכיפות הסרוגות- האירוע הנוכחי גדול מהמשבר המשפטי. אנחנו משוכנעים שאנחנו המקף המחבר והגשר בין הציבורים, כשלפתע מסתבר שאנחנו אלה שהכי מפחידים את הציבור החילוני ליברלי".