הרב אבינר תוקף: "שום ניסיון חנופה לארגוני הסוטים לא יעזור - לא נתרום דם דרך מד"א"

הרב שלמה אבינר אומר כי מי שממלא את הטפסים החדשים של תרומות הדם, בהם נכתב הורה 1 ו-הורה 2, נותן לגיטימציה לעוברי עבירה: "עד שלא יחזירו את הטופס האמיתי - לא נוכל לתרום דרך מד"א"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/23 11:07 ל בשבט התשפג

הרב אבינר תוקף: "שום ניסיון חנופה לארגוני הסוטים לא יעזור -  לא נתרום דם דרך מד"א"
צילום: פלאש 90

סערת הטפסים של תרומות הדם במד"א מסרבת לגווע, כאשר היום הרב שלמה אבינר התבטא בחריפות נגד תרומת דם למד"א כל עוד בטפסים הרשמיים כתוב -  הורה 1 והורה 2. כזכור, יו"ר נעם, אבי מעוז דרש במשא ומתן הקואליציוני כי תבוטל הוראתו של שר הבריאות לשער ניצן הורוביץ ובטפסים הממשלתיים לא יתאפשר לכתוב הורה 1 והורה 2 אלא רק "אבא", "אימא" ו"אחר". 

הרב אבינר: "עד שלא יחזירו את הטופס האמיתי בו כתוב אבא ואמא, לא נוכל לתרום דם דרך מד"א"

אחרי הקמת הממשלה החדשה ולאחר שהדרישה של אבי מעוז עדיין לא התקבלה, הרב שלמה אבינר טען היום (ג') כי אסור לתרום דם כל עוד הניסוח לא השתנה. "לא, דבר לא השתנה", הרב אבינר תקף בחריפות את הארגונים הלהט"בים אותם כינה ארגוני הסוטים, "אבא ואמא הם המודל המשפחתי הטבעי, ושום ניסיון חנופה לארגוני הסוטים לא ישנה זאת. עד שלא יחזירו את הטופס האמיתי בו כתוב אבא ואמא, לא נוכל לתרום דם דרך מד"א".

ניידת תרומת דם

ניידת תרומת דם צילום: Louis Fisher/Flash90

"מי שממלא טופס זה מחזק ידי עוברי עבירה"

עוד נשאל על מי שבכל זאת רוצה לתרום דם וממלא את הטופס גם על כך עונה הרב אבינר בתקיפות ואומר כי מילוי טופס כזה מחזק ידי עוברי עברה. "מי שממלא טופס זה נקרא בהלכה: 'מחזק ידי עוברי עבירה', או בלועזית: נותן לגיטימציה. בכל הדורות, היו חוטאים בזה, אך לא הרימו דגל תועבה זו. בתורתנו נאמר: תועבה, מות יומת. כמובן, לא נמית אף אחד, אך זה עדיין תועבה, וחלילה לתת לזה לגיטימציה".

"אפשר לא לתרום דם, זה לטובת רפואת הנשמה"

לטענתו של הרב אבינר, אין כאן גם עניין של פיקוח נפש,  ומי שאינו תורם דם בגלל הטפסים לא עובר על פיקוח נפש, מכיוון שמי שהחולה לא נמצא לפניו ואין כאן "פיקוח נפש מיידי", ומביא לכך מקורות מההלכה, "מי שאינו תורם, אין זה נקרא שעובר על פיקוח נפש, כי אין האדם המסוכן לפנינו, מה שנקרא בהלכה: איתא קמן. למשל, בפיקוח נפש שאינו מיידי, אין מחללים שבת, כגון הפעלת בית חרושת לתרופות בשבת. אבל לגבי מד"א זו אחריות מערכתית. מאותה סיבה מותר לרופאים ולאחיות לשבות, לטובת הרפואה".

הפתרון של הרב אבינר: לתרום ישירות לבתי החולים

"וכן אפשר לא לתרום דם, זה לטובת רפואת הנשמה. יתר על כן, ניתן לתרום דם ישירות לבתי החולים, ורבים עושים זאת, שהרי ממילא מד"א מוכר להם את מנות הדם שאוסף, ובכך גם ייחסך לבתי החולים עשרות מיליונים", מוסיף עוד הרב ומסיים בקריאה לממלא מקום שר הבריאות, יואב בן צור מש"ס: "עשה סוף לסאגה המתמשכת, אזור אומץ והשב את אבא ואמא לטפסים, כי בנפשנו הדבר".

שר הבריאות לשעבר ניצן הורביץ . ארכיון צילום: חדושת כיפה