נתניהו בישיבת הממשלה: "תארו לכם שאנשי זק"א הפזורים יהיו חמושים"

בפתח ישיבת הממשלה, הגיבו השרים לאירועי הימים האחרונים. השר עמיחי אליהו מצפה לתגובה קשה יותר: "הציפיה שלי שממשלת ישראל תגדע כל יד של מי שמנסה לפגוע בנו" | זק"א בעקבות דרישתו של נתניהו: " "נאפשר הרחבת נושאי נשק אישי בקרב אלפי המתנדבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 12:05 ז בשבט התשפג

נתניהו בישיבת הממשלה: "תארו לכם שאנשי זק"א הפזורים יהיו חמושים"
ישיבת הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תגובות השרים לפיגועים בירושלים: בשעה זו מתכנסת ממשלת ישראל לישיבת הממשלה השבועית. ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי צפויים להציג לשרים עוד מספר מהלכים בתגובה לפיגועים בסוף השבוע. עוד קודם הגיבו השרים הפיגוע הקשה בשבת. השר עמיחי אליהו אמר בפתח הישיבה כי הוא "ודאי שצריך יד קשה, ואנחנו נעשה את זה".

צפו בדברים של השר עמיחי אליהו:

"שממשלת ישראל תגדע כל יד של מי שמנסה לפגוע בנו"

השר אליהו אמר: "אני אתחיל ואומר שהחיילים שפעלו בג'נין לא היו מימין ולא משמאל. האוייבים שלנו חושבים שיש מלחמת אחים בפתח, אנחנו אומרים להם אנחנו יודעים להתווכח, אך אף אחד לא יסדוק את הלכידות שלנו". השר אליהו הגיב גם לשורת הצעדים עליהם סוכם בקבינט ואמר: "צריך יד קשה יותר, ודאי שצריך יד קשה, ואנחנו נעשה את זה אנחנו בונים את הצעדים על מנת לחזק את היכולת שלנו לפגוע במחבלים"

לשאלת כתב כיפה, עמיאל ירחי מה הם הצעדים לחיזוק ההתיישבות עליהם הצהירו חברי הקבינט ענה השר אליהו: "הציפיה שלי שממשלת ישראל תגדע כל יד של מי שמנסה לפגוע בנו, שממשלת ישראל תבהיר שמי שינסה לפגוע במדינת ישראל אין מקומו פה איתנו תחת אותה מדינה".

השר עמיחי אליהו

השר עמיחי אליהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גם השר אופיר סופר הגיב בפתח ישיבת הממשלה לאירועים ואמר: "אני חושב שאנחנו בכיוון נכון וכיוון טוב אם נפעל בצורה אפקטיבית או לא , אלו דברים שייבחנו לאורך זמן, אני מקווה שכך יהיה ומאמין שכך יהיה".

נתניהו: "תארו לכם ש-3000 אנשי זק"א הפזורים יהיו חמושים"

נתניהו עצמו אמר בישיבת הממשלה: "אני בא מבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים, ביקרתי את הפצועים, כולנו מאחלים החלמה מהירה . הקבינט אישר אתמול שורה של צעדים למלחמה בטרור. ביד השנייה גובים מחיר ממבצעי הטרור. אטמנו את ביתו של המחבל, בהמשך ביתו ייהרס. החלטנו על שלית זכויות ביטוח לאומי . ביניהם שלילת תעודות זהות ותושבות ממשפחות תומכי טרור. במקביל אנחנו מזרזים אישורי נשק. תארו לכם ש-3000 אנשי זק"א הפזורים יהיו חמושים, זה מגדיל את יכולת התגובה".

עוד אמר נתניהו: "איננו מחפשים הסלמה, אבל אנחנו ערוכים לקראת כל אפשרות. התשובה שלנו לטרור היא יד קשה ותגובה עוצמתית, מהירה ומדויקת. כמו כן, נחליט בקרוב על צעדים לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, כדי להבהיר לטרוריסטים שמבקשים לעקור אותנו מארצנו  שאנחנו כאן כדי להישאר. בנוסף הנחיתי את ראש המל"ל לבדוק צעדים נוספים שעלו בקבינט שיוצגו לציבור בהמשך".

זירת הפיגוע בנווה יעקב

זירת הפיגוע בנווה יעקב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

זק"א: "נאפשר הרחבת נושאי נשק אישי בקרב אלפי המתנדבים"

מזק"א נמסר כי " ההנהלה הודיעה לראש הממשלה ולשרי הביטחון והביטחון הלאומי על התגייסות אלפי המתנדבים למאמץ הביטחון המשותף, והיא תאפשר הרחבת נושאי נשק אישי בקרב אלפי המתנדבים בהתאם להנחיות ואישורי מערכת הביטחון". 

עוד הוסיפו ואמרו כי "הנהלת זק"א ומתנדביה מודים לראש הממשלה ולשרים על האמון, והארגון הכולל מתנדבים מכל גווני החברה הישראלית ימשיך בפעילותו לצד כוחות הביטחון וההצלה".