הרב שרלו: השירות הפסיכולוגי הציבורי מסורבל ולוואקום נכנסים שרלטנים - זאת החובה שלנו

כל אחד מאיתנו צריך להיות רגיש לצורך לעתים בעזרה ראשונה - בהקשבה, ברגישות, במערכת תמיכה של מי ש"היה שם", בנכונות לקבל חולשות של אחרים, בהימנעות משפה אלימה וקשה שיוצרת זעזוע אצל כולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/23 14:19 ד בשבט התשפג

הרב שרלו: השירות הפסיכולוגי הציבורי מסורבל ולוואקום נכנסים שרלטנים - זאת החובה שלנו
צילום: shutterstock

"אֲפָפוּנִי מַיִם עַד נֶפֶשׁ תְּהוֹם יְסֹבְבֵנִי סוּף חָבוּשׁ לְרֹאשִׁי" (יונה במעי הדגה)

הדאגה לרפואת הגוף היא יסוד עיקרי בהלכה. פיקוח נפש דוחה כמעט את כל המצוות. הלכה זו השפיעה השפעה נרחבת על כלל התרבות היהודית, על הרגישות לחיי אדם, ועל היקף ההיתרים ההלכתיים המחייבים דאגה לענייני הגוף. ענייני הנפש לא זכו לכך. בוודאי שלא אלה שטיפול פסיכולוגי מיטיב מסוגל לשפר בצורה משמעותית ביותר את איכות חייו של האדם.

הרב שרלו

הרב שרלו צילום: אריה כץ

קשה למצוא מענה בטווח זמן מהיר בשירות הציבורי; לוואקום נכנסים לעתים שרלטנים וגורמים לא מקצועיים

המציאות קשה מאוד. בתוכנו חיים רבים שעזרה נפשית מקצועית בסיסית תוציא אותם ממצוקתם. אך קשה למצוא מענה בטווח זמן מהיר בשירות הציבורי; לוואקום נכנסים לעתים שרלטנים וגורמים לא מקצועיים, ולחילופין הליכה אל שירותי המגזר הפרטי שעולים הרבה יותר; הפתרון הקל והנוח של מתן תרופות הולך וגובר; המצב מחמיר. גם בשל שאריות הקורונה.


מה מוטל עלינו?

בד בבד עם הקריאה לשינוי הגישה למערכת הפסיכולוגיה הציבורית – זו תמונה עולם המאפשרת לכל אחד מאיתנו להיות רגיש לצורך לעתים בעזרה ראשונה. בהקשבה, ברגישות, במערכת תמיכה של מי ש"היה שם", בנכונות לקבל חולשות של אחרים, בהימנעות משפה אלימה וקשה שיוצרת זעזוע אצל כולם, ועוד ועוד. שכן מצוקת הנפש אינה נותנת מנוח, והיא מכאיבה מאוד מאוד. וככל שניתן להקל אליה ולהיטיב – כן חובה לעשות.


למצטרפים חדשים לזיק: 

• וואטסאפ: https://chat.whatsapp.com/CfYtU06xabxHYoKEatyh6S
• טלגרם: https://t.me/ziksherlo
• פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/2339652999441117/
בדף הפייסבוק מתקיים בית מדרש מסביב לזיקים. נשמח מאוד לדיון בדברים. הרב שרלו ישתתף בדיונים אלה כדי להרחיב את בית המדרש. ניתן להציע הצעות לזיק בנושאים שונים - בפייסבוק בקישור זה: https://www.facebook.com/groups/2339652999441117/permalink/2803342299738849/