הרב שמעון אליטוב רבה של מטה בנימין הלך לעולמו: "משענת לרבים בעם"

רבה של מטה בנימין, הרב שמעון אליטוב הלך הלילה לעולמו והוא בן 85. הרב היה זקן חברי מועצת הרבנות הראשית ושהה בשליחויות רבות בעולם | הלווייתו תצא בשעה 14:30 בצהרים, מבית ההלוויות סנהדריה בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/23 11:27 ג בשבט התשפג

הרב שמעון אליטוב רבה של מטה בנימין הלך לעולמו: "משענת לרבים בעם"
הרב שמעון אליטוב זצ"ל, צילום: onatan Sindel/Flash90

ברוך דיין האמת: הרב שמעון אליטוב הלך לעולמו והוא בן 85, הרב שימש רבה של מועצת מטה בנימין. הרב אליטוב זצ"ל, חסיד חב"ד, היה זקן רבני מועצת הרבנות הראשית לישראל. בסוף שנות התשעים מונה לכהן כרבה של מטה בנימין וב-2012 החל לכהן כרבה של מבשרת ציון. הרב היה חבר מועצת הנשיאות של "איחוד הרבנים במדינות האסלאם". הרב אליטוב הוא אביו של עורך העיתון החרדי "משפחה" יוסי אליטוב.

למד בפורת יוסף, עבר לחסידות חב"ד

הרב אליטוב נולד בירושלים בשנת 1940 למשפחה מרוקאית, הוא למד בישיבת פורת יוסף ובישיבת נובהרדוק ולאח מכן הצטרף לחסידות חב"ד של הרבי מילובביץ'. לרב אליטוב הייתה חליפת מכתבים ארוכה עם הרב מילובביץ', מכתבים שנשמרו במשפחה עד היום.

הרב אליטוב עם הנשיא ריבלין

הרב אליטוב עם הנשיא ריבלין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנו של הרב, יוסי אליטוב כתב בטוויטר: "אבינו היקר והאהוב, אוהב ישראל, הגאון החסיד רבי חיים שמעון גד אליטוב, הסתלק בסערה השמימה. ברוך דיין האמת. בציוץ המשך הוא הוסיף פרטים על מועד הלוויה: "הלוויתו של אבינו מורנו, עטרת משפחתנו, זקן רבני חב"ד בארץ הקודש וזקן חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, הגאון החסיד רבי חיים שמעון גד אליטוב זצ"ל, תצא היום, יום רביעי, ג׳ בשבט, בשעה 14:30 בצהרים, מבית ההלוויות סנהדריה, צומת בר אילן, בדרכה להר המנוחות".

השר מלכיאלי ספד: "הרביץ הרב תורה בעם ישראל"

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי ספד לרב: "כואבים את לכתו של הגאון רבי שמעון אליטוב זצ"ל - זקן חברי המועצת הרבנות הראשית לישראל ורב מועצה אזורית מטה בנימין". עוד הוא הוסיף: "במשך שנים רבות הרביץ הרב תורה בעם ישראל, בארץ ובתפוצות תוך מסירות נפש, השיב רבים מעוון ואוזנו קשובה הייתה לכל יהודי. דמותו המאירה הייתה משענת לרבים בעם ישראל בדרכו המיוחדת והמקרבת".