מלחמה באירופה

מרגש: חניכי בני עקיבא עם הרב הראשי של קייב

רבה הראשי של קייב הרב יהונתן מרקוביץ ופליטים מאוקראינה התקבלו בנתב"ג בשירה וריקודים ע"י חניכי בני עקיבא | החניכים שרו  והתפללו עם הרב בהתרגשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/22 18:53 ל באדר א'

מרגש: חניכי בני עקיבא עם הרב הראשי של קייב
החניכים בנתב"ג, צילום: בני עקיבא

כ-200 חניכי בני עקיבא  קיבלו לפני שעה קלה בנתב"ג את פניהם של פליטים מהמלחמה באוקראינה שנחתו בישראל בטיסה ישירה מרומניה. הם התקבלו בשירה וריקודים עם דגלי ישראל וכרזות שהכינו החניכים. שירי "הבאנו שלום עליכם", עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה" ועוד.

רגעים מרגשים בנתב"ג

החניכים שרו  והתפללו עם הרב בהתרגשות- " אחינו בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה העומדים בין בים בים ביבשה- המקום ירחם עליהם ויוציאם מצרה לרווחה ומאפילה לאורה ומשעבוד לגאולה, השתא בעגלא ובזמן קריב".

טיסת היתומים בדרך לישראל

מוקדם יותר היום פרסמנו כי אל על נערכת להבאתם של מאות עולים אשר ינחתו בישראל ביום ראשון הקרוב בשתי טיסות ייעודית. כ-150 עולים מוורשה בטיסת סנדור וטיסה נוספת ועליה כ-100 יתומים בחסות חב"ד תצא מקלוז' ברומניה, המבצע משותף למשרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, הקרן לידידות ובסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה וקרן היסוד.  

דגש מיוחד ניתן בהיערכות של אל על לטיסת הילדים והילדות היתומים. מדובר בתינוקות פעוטות וילדים מגיל חודשים ספורים ועד נערים ונערות בגיל העשרה. אל על תעניק להם שירות ייחודי כדי לעטוף אותם בחום של בית, כבר עם עלייתם למטוס בקלוז׳. צוות הדיילים והדיילות יהיה מורכב מיוצאי ויוצאות אוקראינה כדי שיוכלו לדבר איתם בשפתם, וכן יחולקו להם הפתעות, צעצועים ותפריט מותאם לאוכל שילדים אוהבים.