המבוגר האחראי? הפתרון שהציע בנט לנתניהו למשבר טקס הדלקת המשואות

שר החינוך שיגר לראש הממשלה מכתב ובו הצעה שיוותר על נאומו בטקס השאת המשואות ובתמורה שינאם לפניו באירוע חלוקת פרסי ישראל, "בייחוד בשנת ה-70 למדינת ישראל, עלינו לקיים את חגיגות יום העצמאות כאירוע מאחד ולא מפלג"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/03/18 23:14 יג בניסן התשעח

המבוגר האחראי? הפתרון שהציע בנט לנתניהו למשבר טקס הדלקת המשואות
בנט ונתניהו בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר החינוך נפתלי בנט הציע הערב מתווה פשרה בסערת טקס הדלקת המשואות ולפיו ראש הממשלה יהיה הנואם המרכזי בטקס פרס ישראל.

"בייחוד בשנת ה-70 למדינת ישראל", כתב בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו, "עלינו לקיים את חגיגות יום העצמאות כאירוע מאחד ולא מפלג, אשר ישאיר שמחה וגאווה בלב העם".

בנט קרא לנתניהו "לקבל הצעה זו מתוך רצון לאפשר את קיומן של החגיגות ברוח אחדות וממלכתיות, ועל מנת שנצא כולנו לחופשת הפסח ללא מחלוקות שיעיבו על אוירת החג".

כזכור בימים האחרונים ניצת ויכוח בין יו"ר הכנסת ח"כ אדלשטיין לשרה מירי רגב בנושא נאומם של ראש הממשלה ונשיא המדינה בטקס הדלקת המשואות. רגב ביקשה להכניס שינוי באופי האירוע בדמות נאומם של שני האישים הבכירים.

לעומתה, התנגד יו"ר הכנסת בטענה שהדבר לא מקובל ומפקיע את חלקה של הכנסת בטקס. היום הוא אף איים כי במידה והצעותיה של רגב יתקבלו, הוא ואנשי הכנסת לא יגיעו לאירוע. רגב לא התרגשה, אך טענה כי היא לא מבינה את פשר ההתנגדות

על פי הצעתו של בנט, באופן חד פעמי תתאפשר חריגה מן הפרוטוקול כך שראש הממשלה יהיה הנואם המרכזי בטקס הענקת פרסי ישראל, כאשר לאחריו יישא בנט דברים בפני הקהל.

עוד הוסיף השר במכתבו כי "לאור היותו של טקס פרס ישראל אירוע ממלכתי ראשון במעלה, כאשר חתני וכלות הפרס מבטאים יותר מכל את מיטב גווניה של החברה הישראלית, אני רואה בכך הצעה הולמת שמכבדת את ראש הממשלה וכן פתרון ראוי למחלוקת שנוצרה".