אדלשטיין מאיים: לא נגיע לטקס הדלקת המשואות

יו"ר הכנסת כתב במכתב ששלח לחברי הכנסת כי במידה ויתקבלו הצעות השינוי של השר רגב בטקס המסורתי, "לצערי הכנסת ואנשיה לא יוכלו לקחת בו חלק"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/03/18 12:49 יג בניסן התשעח

אדלשטיין מאיים: לא נגיע לטקס הדלקת המשואות
יולי אדלשטיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הכנסת, ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין, איים היום (חמישי) במכתב ששיגר לחברי הכנסת כי יתכן שהוא ויתר עובדי המשכן יחרימו את טקס הדלקת המשואות. 

"בימים האחרונים עלתה מחדש ההצעה של יו"ר הוועדה לסמלים וטקסים, השרה מירי רגב, לבצע שינויים מהותיים בטקס הדלקת המשואות המסורתי המתקיים בהר הרצל", הסביר אדלשטיין את איומו.

לדבריו, "אם אכן הדבר יתממש, תהיה זו לראשונה מאז קום המדינה פגיעה באירוע ממלכתי ביותר על לוח השנה, שבעיני רבים הוא מעין מקדש מעט ישראלי. במידה והכנסת לא תהיה המייצגת היחידה בטקס, לצערי הכנסת ואנשיה לא יוכלו לקחת בו חלק".

בימים האחרונים נוצר עימות בין יו"ר הכנסת לשרה רגב על רקע הרצון לאפשר לראש הממשלה ונשיא המדינה לנאום בטקס ולאור התנגדותו של אדלשטיין בטענה שהדבר לא מקובל וכי הפקעת המעמד מידי הכנסת תפגע באופי הלאומי של הטקס.

בנימין נתניהו ומירי רגב בכנסת

בנימין נתניהו ומירי רגב בכנסתצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

"גלוי וידוע לפניכם שלא לכבודי אעשה ולא לכבוד בית אבא אעשה, אלא לכבוד הכנסת – כדי שלא ירבו מחלוקות בישראל", הוא הסביר את החלטתו, "בכוונת מכוון מעולם לא היה טקס הדלקת המשואות נחלת שבט זה או אחר בחברה הישראלית. הוא אהוב כל כך דווקא מכיוון שהוא מגלה את מה שלפעמים בלהט היומיום נסתר מעינינו: שהחברה שלנו היא רקמה אנושית אחת, שהישגיה הכבירים נובעים מרוח הלכידות שנושבת בה.

"לכן דווקא הכנסת, בה מתאספים נציגיהם של כל איש ואישה בישראל, בה מיוצגת החברה הישראלית על כל מגזריה, עדותיה וגווניה, היא זו שבאופן מסורתי הובילה את הטקס המיוחד הזה – באחדות, בכבוד ובממלכתיות".

לסיום הוא הבהיר כי "אין ספק בעיני כי אם יימחק אופיו הלאומי, תצא האש מן המשואות ותלבה את המחלוקות בינינו, המשוועות למנוחה. לכך לא נוכל לתת יד".