הליכוד ליועמ"ש: חוקר את שמולי על קשריו עם ידיעות אחרונות

בצל המלצות היועמ"ש נגד ראש הממשלה, בליכוד שיגרו מכתב למנדלבניט ובו דרשו לבדוק את הקשרים בין ח"כ איציק שמולי לבין ידיעות אחרונות: "אין מקום לאכיפה בררנית במדינת ישראל"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 18/02/19 21:02 יג באדר א'

הליכוד ליועמ"ש: חוקר את שמולי על קשריו עם ידיעות אחרונות
קשרים אסורים עם מו"ל עיתון ידיעות אחרונות? איציק שמולי, צילום: Hadas Parush/Flash90

הליכוד דורש מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, לפתוח בחקירה על הקשרים הפסולים, לכאורה, של ח"כ איציק שמולי ממפלגת העבודה לעיתון "ידיעות אחרונות". 

בצל חקירות נתניהו על הטבות שנתן לכאורה לאתר וואלה תמורת סיקור אוהד, החליטו בליכוד לפנות ליועמ"ש בדרישה לחקור את קשריו של ח"כ שמולי, שנבחר למקום הראשון בפריימריז במפלגת העבודה, עם העיתון ידיעות אחרונות. הדרישה הגיעה בעקבות כתבתו של עיתונאי ערוץ 13 רביב דרוקר, שבה נאמר כי בין ח"כ שמולי לבין "ידיעות אחרונות" נרקמה עסקה לפיה ח"כ מקדם את ענייני העיתון, ואילו העיתון מקדם את ענייניו של שמולי.

כתבתו של דרוקר היא לא היחידה. העיתונאי תומר אביטל תיאר ב’עין השביעית’ בשנת 2017 כיצד פעל שמולי עבור העיתון: "הוא פעל להתיר פרסום מוצרי עישון בעיתונות, התנגד לחוק שיסדיר את הפרסום הסמוי (הרווח בקבוצת ‘ידיעות אחרונות’) ופעל נגד הנמסיס ‘ישראל היום’ בכמה מישורים”. 

לטענת אביטל, בתמורה לפעילות זו, שמולי זכה "לסיקור חיובי סדרתי חסר תקדים מידיעות אחרונות, מה שנוני מוזס קורא "פינוק" - תמונות ופרסומים מפרגנים. הצעות חוק חסרות סיכוי שזכו לכותרות שח"כים, במיוחד מהאופוזיציה, יכולים רק לפנטז עליהן". 

במסגרת הכתבה אמר דרוקר: "צריך גם לומר שהוא נתמך מאוד בידיעות אחרונות באיזושהי עסקה שהוא עשה עם ידיעות אחרונות שמזכירה לנו מאוד דברים שעשו בעבר חברי כנסת עם העיתון הזה, שהם מקדמים כל יוזמה שלו והוא תומך כמעט בכל יוזמה שלהם...".

בליכוד טענו כי יש עוד הוכחות לקשר בין השניים, והוסיפו במכתב ליועמ"ש כי "בדיקה מהירה בגוגל גילתה דוגמאות נוספות לכך שהעיתון מסקר את מערכת הבריאות ובמקביל מציג את ח"כ שמולי כמי שיש בידיו להבריאה". 

מפלגת השלטון טוענת כי למעשה נעשית אכיפה סלקטיבית, שהרי נתניהו צפוי להיות מואשם בדיוק בדברים הללו, ומבקשת "בשם עקרון השוויון בפני החוק תיפתח חקירה פלילית לאלתר הן כנגד ח"כ איציק שמולי והן כנגד העיתון ידיעות אחרונות".

מנדלביט צפוי להגיש את המלצות נגד תיקי ראש הממשלה עוד לפני הבחירות הקרובות. בהודעת הליכוד ביקשו מהיועמ"ש לנהוג בדרך דומה מול חבר הכנסת מהעבודה: "בשם זכות השוויון לבחור ולהיבחר, מבוקש כי הודעה על פתיחה בחקירה הנ"ל תפורסם בהקדם האפשרי ועל מנת שיהיה בידי הציבור מלוא המידע לפני הבחירות על המועמד שניצח את הפריימריז במפלגה השנייה בגודלה במדינת ישראל דהיום, ממש כשם שיש המבקשים לעשות בעניינו של ראש מפלגת הליכוד".