הכרזת טראמפ: בדיוק 69 שנה לאחר הצהרת בן גוריון

בדצמבר 1948 הכריז ראש הממשלה הישראלי כי "ירושלים היא בירת הנצח של ישראל", והדגיש כי "אומה זו לא תשלים לעולם עם הפרדת ירושלים". בניגוד להעברת השגרירות האמריקנית, שצפויה להיארך שנים, שבוע לאחר הכרזת בן גוריון עלו משרדי הממשלה לעיר הבירה

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/17 14:26 יח בכסלו התשעח

הכרזת טראמפ: בדיוק 69 שנה לאחר הצהרת בן גוריון
הכרזות דומות בהפרש של 7 עשורים. בן גוריון וטראמפ, צילום: פלאש 90. אמיר לוי ו- pinn hans

ההכרזה הצפויה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הערב (ד') על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, תגיע בעיתוי מעניין בדיוק 69 שנה לאחר שראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, הצהיר הצהרה דומה.

"אנו רואים חובה להצהיר שירושלים היהודית היא חלק אורגני ובלתי נפרד ממדינת ישראל", אמר בן גוריון, כפי שצויץ אמש בחשבון הטוויטר של 'הספריה הלאומית', והוסיף כי "ירושלים - היא לב לבה של מדינת ישראל... בירת הנצח של ישראל".

עוד הוא אמר, "אין אנו מניחים אף רגע, שארגון האו"ם ינסה להוציא את ירושלים בכוח מידי ישראל, ואנו מצהירים, שעַם ישראל לא יוותר על ירושלים מרצונו הטוב, כשם שלא ויתר במשך אלפי שנה על אמונתו, על ייחודו הלאומי ועל תקוותו לשוב לירושלים ולציון…אומה זו לא תשלים לעולם עם הפרדת ירושלים, וירושלים היהודית לא תקבל על עצמה שום שלטון זר – לאחר שאלפי בניה ובנותיה שחררו בפעם השלישית מולדתם ההיסטורית וגאלו את ירושלים מהשמדה והרס".

לצד הכרת האמריקנים בירושלים כבירה הודעה נוספת שאותה ימסור טראמפ תהיה על העברת השגרירות לעיר הבירה. לפי הדווח אמש מהבית הלבן המהלך צפוי להתפרס על מספר שנים, אך בכל מה שקשור להכרזה הישראלית משנת 1948 הנושא טופל מהר הרבה יותר כששבוע לאחריה עברו משרדי הממשלה לירושלים.