הישג למשפחת גולדין: המדינה תודיע מראש על השבת גופות מחבלים

בתגובה לעתירת משפחתו של החייל החטוף, הודיעה פרקליטות המדינה כי תעדכן 72 שעות מראש בכל פעם שישראל תתכוון להשיב גופות מחבלים. משפחת גולדין: "אם הממשלה תפעיל לחץ אפקטיבי על חמאס,לא נצטרך לעתור לבג"ץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/05/18 13:31 יז בסיון התשעח

הישג למשפחת גולדין: המדינה תודיע מראש על השבת גופות מחבלים
לאה ושמחה גולדין, צילום: פלאש 90

לפני שישראל תעביר גופת מחבלים לרצועת עזה היא תצטרך להודיע על כך בהתראה מראש בת 72 שעות. כך  הודיעה היום (חמישי) המדינה לבג"ץ בתגובה לעתירת משפחת גולדין בנושא.

סגן מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד אבי מיליקובסקי, מסר את תגובת המדינה לעתירה של משפחת הקצין החטוף בעזה, הדר הי"ד, שדרשה מבית המשפט למנוע את השבת גופתו של המחבל עזיז עוויסאת.

"אם הממשלה תיישם את החלטות הקבינט במלואן", אמרו במשפחה, "היא תפעיל לחץ אפקטיבי על חמאס שיוביל להשבת הבנים ואנחנו כמשפחה לא נצטרך לעתור לבג"ץ".

עוויסאת (53), תושב ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, ריצה 30 שנות מאסר בעוון ניסיונות רצח של ישראלים. בתחילת החודש הוא תקף סוהר עם קומקום ומים רותחים ולפני כשבוע הוא בבית החולים אסף הרופא, לאחר שסבל מבעיות לב.

עתירת ממשפחת הצטרפה להנחייתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, לשירות בתי הסוהר שלא יעבירו את הגופה למשפחתו של המחבל. "החלטנו לעמוד לצדו של השר ארדן שמוכיח את מחויבותו ליישום החלטות הקבינט להפעלת לחץ על חמאס עד להשבת החיילים והאזרחים", נאמר בהודעת המשפחה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן